کد خبر 118612
۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
ناوگان حمل‌ونقل ریلی ۹۷درصد رشد داشته است

پرشین خودرو: معاون وزیر راه از ورود ۴۳۲ دستگاه انواع ناوگان ریلی به چرخه حمل‌ونقل ریلی کشور با سرمایه گذاری بخش خصوصی و بهره‌مندی از تسهیلات قانونی خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، آقای سعید رسولی در نشست هم اندیشی با شرکت‌های تولیدکننده و سرمایه‌گذار به دستاورد‌های استفاده از ظرفیت‌های تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۸ اشاره کرد و افزود: در سال جاری ۴۳۲ دستگاه انواع واگن باری، مسافری، خودکشش و لوکوموتیو به ناوگان حمل‌ونقل ریلی کشور اضافه شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته،​ ۹۷ درصد رشد داشته است.


وی اضافه کرد: در جلساتی که گزارش اقدامات انجام شده و برنامه‌های آتی راه‌آهن به استحضار ریاست جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی رسید، روسای دو قوه ضمن اظهار رضایت از اقدامات مؤثر راه‌آهن به ویژه در رونق تولید و حمایت از بخش غیردولتی، به استمرار حمایت از توسعه حمل و نقل ریلی و تولید ملی در این حوزه تأکید کردند.


معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در مدت چند ماه یک توافقنامه پنج جانبه برای ایجاد کریدور جدید ریلی در راستای انتقال بار‌های چین به اروپا با نرخ تعرفه واحد به امضا رسید.


رسولی افزود: مدنظر قرار دارد، اسامی پیمانکاران و مشاوران طرح‌های حمل‌ونقل ریلی در ایستگاه‌های واقع در همان طرح، بر روی لوحی به منظور قدردانی از آن‌ها درج شود و از طرفی در معرض دید مسافران قرار گیرد.

 

حمل و نقل ریلی


مدیرعامل شرکت راه‌آهن با اشاره به مزایای قطار‌های حمل‌ونقل حومه‌ای گفت: قطار‌های حومه‌ای در روز‌هایی که شاهد صحبت‌های مردم از گرانی هستیم، با نرخ مناسب و کیفیت مطلوب در حال ارائه خدمات به مردم است. به طوری که قیمت بلیت قطار حومه‌ای در مسیر اهواز-خرمشهر ۳۰۰۰ تومان و نرخ سواری کرایه ۵۰۰۰۰ تومان است. همچنین قیمت بلیت قطار‌های حومه‌ای در مسیر‌های تهران-پیشوا و تهران-قم نیز به ترتیب ۱۵۰۰ و ۴۰۰۰ تومان است.


وی اضافه کرد: تاکنون در جلساتی که با تعدادی از استانداران برگزار شد، خواستار افزودن ظرفیت ناوگان مسافری شدند که در همان جلسات مطرح شد، می‌توانند از تسهیلات قانونی در نظر گرفته شده در راستای حمایت از بخش غیردولتی از جمله ظرفیت تبصره ۱۸ قانون بودجه سال جاری و منابع استانی برای تأمین ناوگان ریلی قطار‌های حومه‌ای استفاده کنند که مورد استقبال قرار گرفت.


معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بازنگری مصوبات با هدف رونق بخشی به حمل‌ونقل ریلی در دستور کار هیئت مدیره شرکت راه‌آهن قرار دارد و هرجا بتوانیم با مقررات زدایی، شرایط متفاوتی برای تشکل‌های حمل‌ونقل ریلی ایجاد کنیم با جدیت در دستور کار قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری صداو سیما

کد خبر 118612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha