رمز کارت های بانکی یکبارمصرف می شود

پرشین خودرو: فرهاد اینالوئی در خصوص ابلاغ بخشنامه الزامات رمزهای پویا به شبکه بانکی از سوی بانک مرکزی، اظهار داشت:

به گزارش پرشین خودرو، یکی از مشکلات عمده که در بخش امنیت تراکنش‌های مبتنی بر کارت وجود دارد، مربوط می‌شود به این‌که مشتریان بانکی در حفظ رمز دوم کوشا نیستند و احتمال درز این اطلاعات و در اختیار قرار گرفتن آن در دست سودجویان وجود دارد.


وی تصریح کرد: استفاده از رمزهای یکبار مصرف و ابزارهای مشابه آن مثل بلیت‌های یک‌بارمصرف در این بخش منجر به افزایش امنیت تراکنش‌ها در صورت افشاء رمز دوم کارت‌های بانکی می‌شود و امکان سوءاستفاده را در این حوزه کاهش می‌دهد.

 

بانک ایران زمین


اینالوئی در خصوص فرهنگ‌سازی استفاده از رمزهای پویا اظهار داشت: بانک ایران‌ زمین از مدت‌ها پیش‌ خدمت رمز یکبار مصرف را به‌ صورت اختیاری به مشتریان ارائه کرد .معاون فناوری اطلاعات بانک ایران‌ زمین ادامه داد: در این بانک مشتریانی که علاقه‌مند به استفاده از رمزهای یکبار مصرف بوده‌اند، این خدمت را به‌ صورت یک اپلیکیشن موبایلی که رمز پویا تولید می‌کند، می توانند دریافت کنند.


اینالوئی در خصوص زمان‌بندی اجرای این بخش‌نامه، گفت: براساس بخشنامه های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که به بانکها ابلاغ شده است، از ابتدای دی ماه استفاده از رمز پویا برای مشتریان بانکها اجباری خواهد شد.

کد خبر 118614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha