کد خبر 118617
۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴
سوپراسپرت مفهومی کارما SC2 معرفی شد

پرشین خودرو: خودرو مفهومی CS2 نمونه‌ای از خودرو اسپرت تمام‌برقی است که در آینده‌ی نزدیک، شرکت تازه‌تأسیس کارما تولید خواهد کرد.

به گزارش پرشین خودرو، استارتاپ کارما واقع در کالیفرنیا به تولید خودروهای الکتریکی مشغول است. این شرکت در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس علاوه‌بر سدان ریورو GTS که نسخه‌ی بهبودیافته‌ی ریورو GT محسوب می‌شد، مدل مفهومی CS2 را رونمایی کرد.
مقاله‌های مرتبط:
 

طرح مفهومی CS2 با داشتن کاپوت بلند و کابینی کوتاه، شبیه مدل گرند تور کلاسیک به‌نظر می‌رسد. این محصول یکی از بزرگ‌ترین درهای پروانه‌ای را در بین خودروها دارد؛ کابینی باریک که دو صندلی زیبا در داخلش آن را بسیار جذاب جلوه می‌دهد. مشابه دیگر خودرو مفهومی کارما، یعنی رودستر CS1 ویژن که اوایل امسال معرفی شد، CS2 هم پیشرانه‌ی زیر بدنه دارد.

 

خودروی مفهومی


مدل مفهومی CS2 الکتریکی است و موتورهای قرار گرفته در جلو و عقب آن ۱،۰۸۵ اسب‌بخار قدرت و گشتاور باورنکردنی ۱۳,۵۰۰ نیوتن‌متر را به هر چهار چرخ منتقل می‌کنند. زمان رسیدن از سکوت به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت ۱/۹ ثانیه اعلام شده است که تقریبا هم‌ردیف تسلا رودستر آینده و اسپارک Owl است. باتری CS2 از نوع ۱۲۰ کیلووات‌ساعتی است و زیر تونل مرکزی و داشبورد و صندلی‌ها قرار دارد و خودرو با هربار شارژ تقریبا ۵۶۴ کیلومتر را طی می‌کند. از فیبرکربن در بخش‌های مختلفی از خودرو استفاده شده است و ترمزهای سرامیکی و سیستم تعلیق مسابقه‌ای از دیگر امکانات جالب این خودرو هستند.

 

خودروی مفهومی



فناوری Play and Drive کارما ظاهرا به صاحبان خودرو اجازه می‌دهد رانندگی‌های قبلی را با استفاده از تجربه‌ی شبیه‌سازی‌شده‌ی داخل اتومبیل، دوباره زنده کنند. این کار به‌لطف دوربین باکیفیت زیر شیشه‌ی جلو و حسگرهای لیدار امکان‌پذیر خواهد بود تا ضبط ۳۶۰ درجه‌ای از محیط اطراف خودرو انجام شود. لیدار فناوری سنجش از راه دور است که با تاباندن لیزر به هدف و تجزیه‌وتحلیل نور بازتابیده‌شده، فاصله را اندازه می‌گیرد.

هنگامی‌که راننده پارک می‌کند، پروژکتور لیزری CS2 سفر را به‌صورت شبیه‌سازی‌شده تکرار می‌کند و از تلفن‌هوشمند متصل به دوربین پشت خودرو، به‌عنوان آینه‌ی عقب استفاده می‌کند. به‌گفته‌ی کارما، این قابلیت به رانندگان امکان می‌دهد مهارت‌های خود را به‌مرور بهتر کنند.

منبع: زومیت

کد خبر 118617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha