کد خبر 118683
۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
رفع یک سوم گره‌ ترافیکی اولویت مدیریت شهری

پرشین خودرو: تأکید بر ارتقا و بهره وری خطوط موجود مترو از اولویت‌های دو سال آینده مدیریت شهری در حوزه توسعه حمل و نقل همگانی است که باید در دستور کار مدیریت شهری قرار بگیرد.

به گزارش پرشین خودرو، چند هفته ای است که کمیسیون های شورای شهر تهران اولویت های دو سال آینده خود بر مبنای برنامه پنجساله سوم شهرداری تهران در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار داده اند . این اولویت ها در هم اندیشی شبانه اعضای شورا و شهردار هم به تایید رسیده است.

اولویت های اعلام شده از سوی کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران برای دوسال آینده در چهار محور استوار است.

 

ترافیک


توسعه حمل و نقل همگانی

نخستین محور اولویت های این حوزه است؛ در این بخش بر ارتقا و بهره وری از خطوط موجود مترو با تکمیل ساختمان و تجهیزات و افتتاح ماهانه یک ایستگاه تأکید شده است، همچنین تکمیل و بهره برداری حداقل دو پارکینگ (خط چهار مترو و یکی از خطوط سه یا ۶) با روش مشارکت در مجتمع های ایستگاهی از جمله درآمد حاصل از پلازای اکباتان، بازنگری در طرح تفصیلی با رویکرد توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی (POD) به شعاع حداقل ۳۰۰ متر، آغاز پروژه های جدید و ایجاد شاخه های کوتاه برای خطوط راه اندازی شده از جمله خط سه به خیابان نیاوران، شمال خط یک به خیابان نلسون ماندلا و ولیعصر، جنوب خط سه به منطقه ۱۸ و ۱۹ و شمال غربی خط چهار در منطقه پنج،اجرای مصوبه شورای اقتصاد جهت تأمین حداقل سه هزار دستگاه اتوبوس جدید و هزار دستگاه بازسازی و تأمین ۶۰۰ واگن از محل مصوبات شورای اقتصاد از دیگر محورهایی است که کمیسیون عمران و حمل و نقل مطرح کرده است.



بخش اقدامات عمرانی

تکمیل پروژه های عمرانی موجود و افتتاح و آغاز پروژه های جدید تأکید شده، همچنین تعیین تکلیف گودهای پرخطر نظیر گود کنار سالن همایش های برج میلاد، گود واقع در خیابان ایران زمین و گود کنار ایستگاه متروی شهید بهشتی و مقاوم سازی پل ها و تکمیل زیرساخت های طرح آب های سطحی مطرح شده است.



اقدامات ترافیکی

در بخش ۳ که به اقدامات ترافیکی پرداخته شده، اعضای کمیسیون عمران و حمل و نقل به ارائه برنامه عملیاتی ساماندهی پارک حاشیه ای معابر اصلی و فرعی سطح شهر تهران به جدید ترین روش هوشمند و استفاده از تمام ظرفیت ها در تمام مناطق شهرداری تهران تأکید کرده اند. همچنین رفع یک سوم از گره های کور ترافیکی که بر اساس قانون پارتو، کمترین هزینه و بیشترین اولویت را دارند و پیاده سازی طرح خیابان کامل جهت افزایش شاخص های حمل و نقل پاک و پیاده مداری در معابر شهری از دیگر موضوعات اشاره شده برای دو سال آینده شهر تهران است.



اصلاح ساختار

همچنین در بند ۴ که به اصلاح ساختار پرداخته است تأکید شده معاونت امور فنی و معاونت حمل و نقل ترافیک ادغام شده و حداقل ۵۰ درصد کاهش در تعداد سازمان ها و شرکت های تابعه این دو معاونت انجام شود.

منبع: مهر

کد خبر 118683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha