کد خبر 118694
۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
اجرای قانون هوای پاک نیاز به منابع مالی دارد

پرشین خودرو: نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که در بعد قانونی نقصی برای مقابله با آلودگی هوای کلانشهرها وجود ندارد، بلکه دولت باید تلاش خود را برای برنامه ریزی و تامین منابع مالی به منظور اجرای قانون به کار گیرد.

به گزارش پرشین خودرو، سید احسن علوی، با اشاره به لزوم برنامه ریزی دولت و حرکت در راستای انجام اقدامات عملی به منظور کاهش آلودگی هوای کلانشهرهای کشور، بیان کرد: در زمینه داشتن هوای پاک، ما قوانین لازم را داریم آنچه که امروز حائز اهمیت است اراده برای اجرای این قوانین است.


وی در ادامه تاکید کرد: در بخشی از قانون هوای پاک به واردات ماشین های هیبریدی و برقی اشاره شده است. بر اساس این قانون بنا بود هرساله چند درصد از این خودروها وارد کشور شود و ما از خودروهای سواری که با استفاده از سوخت فسیلی حرکت می‌کنند، فاصله بگیریم، اما همچنان این اتفاق نیفتاده است.

 

آلودگی هوا


علوی با اشاره به ضرورت اهتمام دولت برای اجرای قوانین موثر در کنترل آلودگی هوا، بیان کرد: ما به اندازه کافی قانون در این زمینه داریم و اکنون باید به سمت برنامه ریزی و تامین منابع مالی برای اجرای این قانون برویم. دولت و شهرداری ها باید اقدامات لازم را برای کنترل آلودگی هوای کلانشهرها انجام دهند.



نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس در ادامه با بیان اینکه در گام اول ما باید به سمت نوسازی و گسترش سیستم حمل و نقل عمومی در کشور برویم، اظهار کرد: متاسفانه در چند سال اخیر در تامین بودجه برای این بخش با مشکلاتی روبرو هستیم. از سوی دیگر در کلانشهرهایی نظیر تهران بعضا شاهد هستیم که عملکرد شهرداری با دولت در تعارض است و ارتباط مناسبی که باید بین این دو دستگاه باشد، کمرنگ شده است.

نماینده مردم سنندج در مجلس تصریح کرد: یکی از دلایلی که مردم به استفاده از خودروی شخصی رو می آورند، عدم دسترسی به سیستم حمل و نقل عمومی مناسب است. از سوی دیگر شهرداری ها در تامین اعتبارات لازم برای اجرای قوانین به منظور مقابله با آلودگی هوا با مشکل روبرو هستند.

منبع: ایسنا

کد خبر 118694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha