مهمترین دغدغه بانک ها ارتقاء امنیت حسابهای مشتریان است

پرشین خودرو: مدیرعامل بانک ایران زمین با اشاره به گسترش استفاده از اینترنت و تراکنش های مالی مبنی بر آن اظهار داشت: همواره ارتقاء سطح امنیت حسابها و پایین آوردن مخاطرات امنیتی مطابق با توسعه علم و تکنولوژی از جمله الزامات حوزه بانکی است.

به گزارش پرشین خودرو، عبدالمجید پورسعید مدیرعامل بانک ایران زمین در خصوص الزام به کارگیری رمز دوم پویا از ابتدای دی 1398 گفت: ابزارهای پرداخت الکترونیک و دیجیتال که توسط بانک ها در اختیار مشتریان قرار گرفته بسیاری از خدمات بانکی را به خارج از محیط شعب منتقل کرده است.


وی افزود: امنیت تراکنش ها در سمت بانک ها بسیار بالاست و ما از تمام امکانات و تکنولوژی های روز دنیا برای حفظ امنیت حساب ها و تراکنش ها استفاده می کنیم. اما در ماه های اخیر شاهد برخی سوء استفاده های از حساب های افراد هستیم. که بخشی از آنها به دلیل عدم رعایت اصول ایمنی از سوی مشتریان است.


پورسعید افزود: یکی از اقداماتی که در حال حاضر با ابلاغ بانک مرکزی توسط بانک ها اجرایی شده است، راه اندازی رمز پویا (رمز دوم اینترنتی) است. که این اقدام می تواند بسیاری از موارد فیشینگ و سوء استفاده از حساب های مشتریان را کاهش دهد.

 

بانک ایران زمین


مدیر عامل بانک ایران زمین با اشاره به اینکه براساس اعلام پلیس فتا فیشینگ عامل شکل‌گیری یک‌سوم جرائم سایبری در کشور است گفت: به همین خاطر استفاده از رمز دوم یکبارمصرف به‌ جای رمز ثابت در دستور کار قرار بانک ها قرارگرفته است؛ به‌طوری‌که پیش‌بینی می‌شود با جایگزین شدن رمز یکبارمصرف از سوی تمامی بانک‌ها، می‌توان تعداد زیادی از این موارد را کاهش داد.


وی با بیان اهمیت نصب نرم افزار رمز ساز از سوی مشتریان برای جلوگیری از فیشینگ تصریح کرد: نرم‌افزار رمز ساز ایران زمین، یک برنامه تولید رمز جهت افزایش ضریب امنیتی عملیات مالی و غیرمالی در سامانه اینترنت بانک و نیز تراکنش‌های کارتی بانک ایران‌زمین است که قابل‌استفاده بر روی گوشی‌های همراه با سیستم‌عامل اندروید و IOS است.


مدیرعامل بانک ایران زمین، در انتها از مشتریان بانک ایران زمین خواست با رعایت موازین امنیتی و همراهی با پویش این بانک با نام "از پویا جویا شوید!" امنیت تراکنش های بانکی خود را افزایش دهند.

کد خبر 118709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha