نوسازی 3000 اتوبوس فرسوده تهران نیازمند حمایت تسهیلاتی دولت است

پرشین خودرو: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به وجود سه هزار دستگاه اتوبوس فرسوده در تهران بر لزوم حمایت تسهیلاتی 1.5 میلیارد دلاری دولت به منظور برنامه پیشنهادی کاهش آلودگی هوای تهران تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در برنامه پیشنهادی کاهش آلودگی هوا، کاهش و حذف آلایند‌ه‌های منابع خودرویی، توسعه حمل و نقل عمومی یکپارچه و پاک مهمترین اصل و جزء الزامات اساسی کاهش آلودگی هوای تهران محسوب می شود. البته در این مسیر هر شهروند تهرانی با نگهداری درست از وسیله نقلیه خود، انجام معاینات فنی، تعمیر و نگهداری، صرفه جویی در مصرف انرژی‌های فسیلی، حذف ترددهای غیرضروری و استفاده از وسایل نقلیه پاک، سهمی هر چند کوچک در کاهش آلودگی هوا خواهد داشت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با توجه به سهم بالای حمل و نقل عمومی در آلودگی هوای کلانشهرها عنوان کرد: براساس برنامه پیشنهادی کاهش آلودگی هوا در تهران در صورتی که دولت حدود 17.5 هزار میلیارد تومان را ظرف چهار سال برای اجرای این طرح پرداخت کند شاخص آلایندگی تهران حدود 30 تا 40 واحد کاهش خواهد یافت.

محسن پورسیدآقایی اظهار داشت: با تسهیلات 1.5 میلیارد دلاری که ظرف چهار سال در اختیار این طرح قرار گیرد و سرمایه گذاری بخش خصوصی و مالکان این خودروها می توان وضعیت هوای تهران را به وضعیت سالم باز گرداند.

وی با اشاره به لزوم همکاری تمامی ارگان ها در اجرای طرح کاهش آلودگی هوای تهران گفت: تمام نهادها و ارگان ها مایلند که آلودگی هوا در تهران کاهش یابد در صورتی که منابع لازم تامین شود به طور قطع این طرح اجرایی خواهد شد.

پورسیدآقایی افزود: هم اکنون سه هزار دستگاه از سرویس ارگان ها و دستگاهها نیازمند نوسازی است که مسلما همه دستگاهها خواهان نوسازی در این بخش هستند اما منابع کافی در اختیار نیست و اگر دولت به بخشی از تامین منابع مربوط به جایگزینی اتوبوس ها در این طرح کمک کند ، همه دستگاهها کمک خواهند کرد و هیچ نهاد و ارگانی مایل به ادامه شرایط آلایندگی در تهران نیست.

 

اتوبوس



رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه با توجه به وجود 3000 هزار دستگاه اتوبوس فرسوده در پایتخت، به آمار بالای تاکسی های فرسوده پرداخت و گفت: شرکت ایران خودرو در تلاش است تا به تمام تعهدات خود بر اساس تفاهم نامه تحویل 10 هزار تاکسی تا پایان امسال پاسخ دهد و امیدواریم این تعهدات ظرف ماههای باقی مانده عملیاتی شود.

پورسیدآقایی افزود: خارج از موضوع نوسازی 10 هزار تاکسی تا پایان سال، اهمیت راه اندازی طرح نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی است که حتی اگر به شش تا هفت هزار دستگاه نیز برسد به طور قطع حرکت جدبد و موثری برای نوسازی در این بخش از ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در صورت تصویب دولت و صدرو مجوز واردات خودرو با کاربری تاکسی، بخش خصوصی آمادگی دارد به تعدادی که از خودروهای داخلی در این بخش از ناوگان تامین می کنند با همین تعداد نیز واردات داشته باشند.

کد خبر 118712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha