کد خبر 118735
۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
مصرف روزانه بنزین ۲۲میلیون لیتر کاهش یافت

پرشین خودرو: مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از کاهش ۲۲ میلیون لیتری مصرف بنزین کشور با اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت در روزهای پایانی آبان ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، امیر وکیل‌زاده در این باره گفت: با اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت در کشور ، مصرف روزانه بنزین کشور از میانگین روزانه نزدیک به ۹۹ میلیون لیتر به حدود ۷۷ میلیون لیتر در روز رسیده است که این رقم حاکی از صرفه‌جویی ۲۲ میلیون لیتری در مصرف روزانه بنزین کشور است.

وی مصرف روزانه بنزین کشور از ابتدای آبان ماه سال جاری تا پایان روز پنج‌شنبه، ۲۳ آبان ماه سال جاری (یک روز قبل از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین) را به طور میانگین ۹۸ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر در روز اعلام کرد و افزود: این میزان در مدت مشابه سال گذشته (یکم تا بیست و سوم آبان ماه سال ۹۷) به طور میانگین ۸۹ میلیون لیتر در روز بوده است.

 

بنزین


مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تاکید کرد: متوسط مصرف روزانه بنزین کشور از روز ۲۴ آبان ماه سال جاری تا پایان روز جمعه ،۱۵ آذرماه سال جاری (پس از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین) به ۷۶ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر در روز رسیده است که این رقم معادل روزانه ۲۲ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر کمتر از ۲۳ روز ابتدایی آبان ماه سال جاری بوده است.

طبق اعلام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، وکیل زاده تاکید کرد: میزان مصرف بنزین در مدت مشابه سال گذشته (از روز بیست و چهارم آبان ماه تا پانزدهم آذرماه سال ۹۷) روزانه ۸۹ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر بوده است.

کنترل مصرف سوخت با توجه به میانگین بالای مصرف سوخت، افزایش توان صادرات، مبارزه با قاچاق سوخت و اختصاص منابع حاصل از مدیریت مصرف به مردم به ویژه اقشار ضعیف و کم‌درآمد به صورت مستقیم و نیز کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها و شهرها از جمله اهداف اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین اعلام شده که برپایه آن از بامداد ۲۴ آبان‌ماه قیمت بنزین سهمیه‌ای برای وسائل نقلیه لیتری ۱۵۰۰ تومان و قیمت آزاد آن لیتری ۳۰۰۰ تومان همچنین قیمت بنزین سوپر ۳۵۰۰ تومان تعیین شده است.

کد خبر 118735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha