کد خبر 118754
۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶
درآمد صادرات فرآورده‌های نفتی افزایش یافت

پرشین خودرو: درآمد ناشی از صادرات فرآورده‌های نفتی در جدول تبصره ۱۴ لایحه بودجه ۹۹ آمده با رشدی ۱۰۰ درصدی نسبت به امسال به ۸۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش پرشین خودرو، در لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور در جدول تبصره ۱۴ ، «دریافتی حاصل از فروش صادراتی فرآورده های نفتی با لحاظ مابه التفاوت ارزش خوراکی تحویلی و فرآورده های تحویلی از پالایشگاه ها» ۸۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است که نسبت به قانون بودجه امسال که این رقم ۴۳ هزار و ۵۱۳ میلیارد تومان بوده، از رشدی ۱۰۴ درصدی برخوردار است.

 

صادرات


از سال ۹۷ تاکنون یکی از ردیف‌های بودجه‌ای اصلی تامین منابع هدفمندی یارانه ها، «دریافتی حاصل از فروش صادراتی فرآورده های نفتی با لحاظ مابه التفاوت ارزش خوراکی تحویلی و فرآورده های تحویلی از پالایشگاه ها» است.


با توجه به اینکه در لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور ارز نیمایی با ۵۰۰ تومان افزایش نسبت به امسال، ۸۵۰۰ تومان مبنا قرار گرفته است، پیش بینی دولت این است که میزان صادرات فرآورده های نفتی از ۵.۴ میلیارد دلار در سال جاری به ۱۰.۴ میلیارد دلار در سال آینده افزایش یابد که بخشی از آن از محل صادرات بنزین خواهد بود.

در جدول تبصره ۱۴ همچنین درآمد حاصل از فروش داخلی فرآورده های نفتی ۷۷ هزار و ۷۳ میلیارد تومان و درآمد حاصل از فروش برق به مشترکین ۲۴ هزار و ۳۷۶ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

منبع: مهر

کد خبر 118754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha