کد خبر 118755
۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
سامانه جمع آوری خودکار کرایه رونمایی شد

پرشین خودرو: سامانه جمع آوری خودکار کرایه بدون نیاز به باجه شارژ برای اولین بار از سوی متخصصان داخلی تولید و در سومین نمایشگاه تهران هوشمند رونمایی شد.

به گزارش پرشین خودرو، سومین نمایشگاه و همایش تهران هوشمند صبح امروز در برج میلاد و با حضور مدیران و مسؤولان حوزه شهری و وزیر ارتباطات آغاز به کار کرد که در این نمایشگاه از تعدادی از سامانه های هوشمند رونمایی شد.


یکی از سامانه های رونمایی شده سامانه جمع آوری خودکار کرایه بود. سامانه های جمع آوری خودکار کرایه به سامانه هایی گفته می شود که در آن جمع آوری کرایه ناوگان حمل و نقل مانند اتوبوس، BRT، مترو و تاکسی به صورت سیستماتیک با روش هایی مانند کارت بلیت الکترونیک یا بلیت های تک سفره مانند کارت های مغناطیسی یا بارکدهای دوبعدی انجام می شود.

 

بلیت


جعفر پشامی مدیرعامل یکی از شرکت های تولید کننده سامانه های نوآورانه گفت: در این راستا از روش های مختلفی مانند ارتباط با کیف پول آنلاین، پرداخت موبایلی مبتنی بر شناسه، پرداخت اعتباری برای سازمان ها، اتصال به شبکه بانکی از طریق پرداخت مستقیم استفاده می شود. اما روش ساده تری که برای اولین بار در کشور رونمایی شده پرداخت با روش بیومتریک و شناسایی چهره است.

به گفته وی راه اندازی سامانه های بدون نیاز به باجه شارژ موجب صرفه جویی چندین میلیاردی در بودجه شهرداریها خواهد شد چرا که شهرداریها میتوانند بخش عمده ای از باجه های شارژ را حذف کنند و نیروی انسانی آن را در بخش های دیگر به کار بگیرند. همچنین با اینکار پول فیزیکی و هزینه های عملیات نگهداری به شدت کاهش پیدا می کند. درکنار این موارد هزینه سرمایه در گردش و ریسک امنیتی باجه ها هم حذف خواهد شد.

پشامی ادامه داد: مزایای این راهکار برای شهروندان عدم مراجعه به باجه و حذف صف، صرفه جویی در وقت شهروندان، کاهش هزینه های مسافر از طریق حذف کارت، حذف مشکلات و اضطراب ناشی از همراه نداشتن کارت بلیت و یا نبودن اعتبار کافی در داخل کارت است.

دیگر خدمات حمل و نقلی این مجموعه در سومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند عبارتند از: رونمایی از راهکارهای ابری در حوزه بلیت افزار، حساب شهروندی و کیف پول، مدیریت اتوبوس و ناوگان، کلان داده و هوش مصنوعی.

منبع: فارس

کد خبر 118755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha