کد خبر 118764
۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
هر لیتر بنزین برای دولت چقدر تمام می‌شود؟

پرشین خودرو: قیمت تمام شده هر لیتر بنزین برای دولت ۴ تا ۵ هزار تومان است.

به گزارش پرشین خودرو، رئیس هیئت مدیره کانون جایگاه داران اظهار کرد: طبق اطلاعیه شماره 8 شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی مصرف سوخت از 96 تا 98 میلیون لیتر در هشت ماهه اول امسال به 75 میلیون لیتر پس از اجرای طرح سهمیه بندی رسیده و طبق اطلاعات میدانی به دست آمده از استانها، بیش از 30 درصد در مصرف بنزین معمولی کاهش داشتیم.

همایون صالحی درخصوص مصرف بنزین سوپر گفت: حدود دو سال است که بنزین سوپر به دلیل تحریم ها کمتر عرضه شده و بیشتر صادر می شود و البته بنزین سوپر در تهران به دلیل مسائل سیاسی به مقدار بیشتری عرضه می شود.

وی گفت: طبق آخرین آمارها، مصرف بنزین سوپر از یک میلیون لیتر مصرفی به حدود 400 هزار لیتر رسیده است.

 

بنزین


رئیس هیئت مدیره کانون جایگاه داران با بیان اینکه مصرف بنزین سوپر به شدت پایین آمده گفت: با ماندن بنزین سوپر در مخزن، فضای خالی مخازن در زیر زمین بیشتر شده و با تغییر حجم، تبخیر افزایش پیدا می کند و جایگاه داران هم ضرر خواهند کرد.


وی با اشاره به اینکه تغییر قیمت، میزان مصرف را فقط در یک بازه کوتاه مدت کاهش می دهد بیان کرد: روش منطقی و عقلانی برای کاهش مصرف سوخت توسعه حمل و نقل عمومی و زیرساخت های مربوطه است.

صالحی درخصوص قیمت تمام شده هر لیتر بنزین اظهار داشت: طبق گفته ها، قیمت تمام شده هر لیتر بنزین برای دولت 4 تا 5 هزار تومان است. اینکه گفته می شود بنزین در کشور ما خیلی ارزان است یک تحلیل اشتباه است، بلکه قیمت بنزین باید نسبت به سبد درآمدی مردم سنجیده شود.

کد خبر 118764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha