سامانه اطلاع‌رسانی پلیس گذرنامه‌ رونمایی شد

پرشین خودرو: رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا از چاپ و ارسال گذرنامه‌های بین المللی زوار اربعین خبر داد و گفت: سامانه اطلاع‌رسانی پلیس گذرنامه بزودی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پرشین خودرو، سرهنگ سیدمحمدرضا طبایی رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا، در خصوص آخرین وضعیت صدور گذرنامه‌های بین المللی بعد از صدور برگ تردد موقت اربعین، اظهار داشت: افرادی که مدارک خود را برای سفر اربعین به پلیس گذرنامه تحویل داده و برگ تردد موقت را دریافت کرده بودند، هم اکنون با توجه به اینکه اطلاعاتشان در مخزن پلیس گذرنامه و مهاجرت وجود دارد، گذرنامه‌هایشان به تدریج چاپ شده و برایشان ارسال می‌شود.

 

پلیس گذرنامه


رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا با تأکید بر این مطلب که صدور گذرنامه‌های بین المللی بدون وقفه در جریان بوده و مراحل چاپ و ارسال گذرنامه‌ها در حال انجام است ، تصریح کرد: افرادی که عازم سفرهای خارجی بوده و برای دریافت گذرنامه تعجیل دارند، می‌توانند به پلیس گذرنامه یا دفاتر پلیس + 10 مراجعه کرده و درخواست تسریع در صدور گذرنامه را داشته باشند.


وی گفت:‌ افرادی که در زمان اربعین و برای دریافت برگ تردد موقت مدارک خود را به پلیس داده‌اند هیچ نیازی به تحویل دوباره مدارک ندارند.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص نگرانی افراد و سوالاتیکه برایشان مطرح می‌شود مبنی بر اینکه « آیا گذرنامه‌شان صادر شده یا خیر؟ چطور متوجه شوند که گذرنامه به در منزل آمده و به علت نبودشان برگشت خورده و سوالات این چنینی» چگونه می‌توانند پاسخ ابهامات خود را دریافت کنند،گفت: افراد باید به صورت حضوری به اداره گذرنامه شهرشان مراجعه کرده یا از طریق تماس با شماره‌ تلفن روابط عمومی پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا 02166919597 و ارائه کدملی و شماره رهگیری که قبلاً از دفاتر پلیس +10 دریافت کرده‌اند وضعیت گذرنامه خود را بررسی کنند که در چه مرحله‌ای قرار دارد.

وی ادامه داد: تلفن‌های گویای پلیس مهاجرت و گذرنامه به شماره‌های 66939595 و 66936555 نیز بصورت 24 ساعته و فعلا آماده ارائه اطلاعات ضروری مورد نیاز برای اخذ گذرنامه یا دفترچه ترانزیت و موارد مشابه به شهروندان است.

سرهنگ طبایی به طرح‌های پلیس مهاجرت و گذرنامه در خصوص اطلاع‌رسانی به افراد اشاره و تصریح کرد: هم اینک پلیس گذرنامه طرح‌های جدیدی را در خصوص اطلاع‌رسانی مراحل صدور گذرنامه و همچنین محدودیت‌های قانونی که در خروج برخی افراد اعمال شده و نیاز به اخذ مجوز دارد در دستور کار دارد؛ مسلماً عملیاتی شدن این طرح‌ها می‌تواند از تحمیل هزینه و ابطال وقت جلوگیری کند.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا اعلام کرد: طراحی‌های لازم انجام و مجوزها نیز اخذ شده است و در آینده‌ای نزدیک سامانه اطلاع‌رسانی پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا به بهره‌برداری خواهد رسید تا مردم به راحتی از آخرین مراحل صدور گذرنامه و حتی محدودیت‌های قانونی مطلع شوند.

منبع: فارس

کد خبر 118794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha