کد خبر 118797
۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴
خسارت ۵ هزار میلیارد تومانی سیل به راه‌ها

پرشین خودرو: در بررسی‌ها خسارت وارد شده به زیرساخت‌های حمل و نقلی ۵ هزار و ۳۳۹ میلیارد تومان برآورد شد که با همكاری ادارات كل استانی و همكاران این معاونت تعداد ۴ هزار و ۵۹۳ پروژه در سامانه سجاد وزارت كشور ثبت شدند.

به گزارش پرشین خودرو، معاون وزیر راه و شهرسازی درباره برنامه‌ها و تصمیم‌های اتخاذ شده برای جبران خسارات سیل در سال‌جاری و برنامه‌های مدنظر در بودجه ۹۹ اظهار داشت: پس از وقوع حادثه سیل كه منجر به وارد آمدن خسارت عدیده به زیرساخت‌های حمل و نقل كشور شد، با برگزاری ۳۵ جلسه با ادارات كل و راه و شهرسازی و ادارات كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و مشاركت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و معاونت حمل و نقل نسبت به انجام برآورد خسارات وارده اقدام شد. در بررسسی‌ها خسارت وارد شده به زیرساخت‌های حمل و نقلی ۵ هزار و ۳۳۹ میلیارد تومان برآورد شد که با همكاری ادارات كل استانی و همكاران این معاونت تعداد ۴ هزار و ۵۹۳ پروژه در سامانه سجاد وزارت كشور ثبت شدند.


وی تصریح کرد: در این بررسی‌ها‌ استان‌های لرستان، خوزستان و گلستان به ترتیب با هزار و ۱۵۵ ،۷۳۰ و ۵۰۶ میلیارد تومان بیشترین خسارات وارده را داشته اند. از خسارت های وارده میزان ۴هزار و ۱۶ میلیارد تومان به بخش راه، ۷۱۲ میلیارد تومان به ابنیه فنی و ۴۳۷ میلیارد تومان خسارات به زیرساخت‌های ریلی وارد شده است.

 

سیل


معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با پیگیری‌های انجام شده از ستاد مدیریت بحران وزارت كشور، مبلغ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ترمیم آسیب‌های وارده از سیل در مرحله اول به وزارتخانه ابلاغ شد كه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از آن معادل ۸۰ درصد به صورت تخصیص غیرنقدی بین ۲۲ استان كشور و سازمان هواشناسی توزیع شد.

وی افزود: با توجه به فاصله مابین خسارات وارده و اعتبار تخصیص یافته (مبلغ ۳ هزار و ۸۸۷ میلیارد تومان) و خساراتی كه به دلیل پراكندگی و وسعت خسارات وارده و زمانبر شدن تهیه اطلاعات و برآورد آن در سامانه ثبت نشد، این معاونت با همكاری زیر بخش‌ها و مجریان نسبت به احصای پروژه‌های اولویت‌دار اضطراری با مبلغ مورد نیاز معادل هزار و ۹۹۵ میلیارد تومان اقدام کرد. با انجام این کار گزارش مربوطه به ریاست جمهوری و وزارت كشور ارائه شد تا با تایید و ابلاغ آن در فرصت زمانی باقی‌مانده تا پایان سال، سرعت لازم برای تكمیل پروژه‌های هدف گذاری شده به عمل آید.

کد خبر 118797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha