کد خبر 118835
۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱
بیشتر تصادفات منجر به فوت برون‌شهری است

پرشین خودرو: رئیس سازمان اورژانس کشور با تاکید بر اینکه اغلب تصادفاتی که منجر به فوت شده‌اند، برون شهری بودند، گفت: بر اساس آمار پزشکی قانونی در سال گذشته ۶۴ درصد تصادفات که منجر به فوت شده‌اند برون‌شهری بوده و بیشترین علت فوتی ها نیز ضربه های مغزی یا شکستگی های متعدد بوده است

به گزارش پرشین خودرو، دکتر پیرحسین کولیوند در مراسم رزمایش طرح ترافیکی زمستانی ۹۸ با اشاره به همکاری مناسب دستگاه‌هایی از جمله سازمان امداد و نجات هلال احمر، راهداری و پلیس راهور در این طرح، اظهار کرد: برای هماهنگی امدادرسانی های طرح زمستانی جمع شدیم و می‌دانیم که در آینده شاهد بارش باران و برف خواهیم بود. در این ایام رانندگی سخت تر شده و نیازمند مهارت‌های خاصی خواهد بود.


وی با بیان اینکه بیشترین جابه‌جایی مسافر و کالا از طریق جاده‌های کشور انجام می‌شود گفت: در این جاده ها احتمال هر گونه حادثه ای وجود دارد که با حضور همکاران سعی می‌کنیم این حوادث را کاهش دهیم همکاری دستگاه ها توانسته است موجب انجام اقدامات خوبی شود و ما توانسته‌ایم در سازمان بهداشت جهانی نمودار آمارهای خود را ثبت کرده و سطح خود را ارتقاء دهیم؛ به طوری که از کشورهای گروه هشتم جهان به گروه الف منتقل شده ایم.

 

تصادف


رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: پیش از این می گفتند ما به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۳۴.۵ نفر کشته داریم اما سال گذشته طبق آخرین آمارها به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۲۰ کشته داشتیم که نرم جهانی نیز ۱۸.۲ کشته به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر است.

کولیوند با تاکید بر اینکه در حال حاضر به نرم جهانی بسیار نزدیک شده‌ایم، گفت: همدلی و همکاری دیگری نیز لازم است که این آمار را کاهش دهیم. طبق مقایسه ها در سال گذشته بر اساس آمار پزشکی قانونی ۴۳ درصد کشته‌شدگان در حادثه، رانندگان و ۳۶ درصد سرنشینان بودند همچنین ۲۱.۱ درصد کشته شدگان را نیز عابران پیاده تشکیل داده‌اند.

وی ادامه داد: بیشترین خودروهایی که حادثه ایجاد کرده بودند نیز خودروهای سواری و پس از آن موتورسیکلت‌ها بودند که این آمار نشان می دهد درصد تصادف خودروهای عمومی کمتر است و با توجه به این آمار، مردم باید تلاش کنند تا بیشتر از خودروهای عمومی استفاده کنند.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه رانندگان خودروهای عمومی مهارت بیشتری دارند، گفت: دستگاه‌ها نیز برای افزایش مهارت رانندگان اقدامات خوبی را انجام داده‌اند که قابل تقدیر است.

وی با تاکید بر اینکه اغلب تصادفاتی که منجر به فوت شده‌اند، برون شهری بودند گفت: بر اساس آمار پزشکی قانونی ۶۴ درصد تصادفات که منجر به فوت شده‌اند برون‌شهری بوده و بیشترین علت فوتی ها نیز ضربه های مغزی یا شکستگی های متعدد بوده است که این موضوع نشان می‌دهد که شدت و قدرت حادثه بسیار بالا بوده و باید فکری به حال آن کرد. همچنین سرعت رانندگی ها را نیز باید کاهش داد.

کولیوند با بیان اینکه آن‌چه موجب شد تا در سازمان اورژانس کشور فعالیت ویژه‌ای داشته باشیم، تاسیس قرارگاه ویژه‌ای برای حوادث ترافیکی بود، ادامه داد: پلیس راهور نیز این اقدام را انجام داد و هر دو هفته یکبار جلسات مربوطه برگزار شد با این هدف که سرعت و کیفیت خدمت رسانی را افزایش دهیم که در این راستا نیز در حال حاضر از سامانه‌های به روزی مثل mcmc استفاده می‌کنیم. پوشش خدماتی خود را نیز در محل‌های پر حادثه و ٣٠ کیلومتری شهرها افزایش دادیم چرا که ۶۰ درصد تصادفات در این محل‌ها اتفاق می افتاد.

وی افزود: در بحث توانمندسازی کارکنان نیز فعالیت کردیم و یک نقشه راه برای ارتقاء اقدامات اورژانس تدوین و ارائه کردیم همچنین پایگاه‌های روستایی شهری و جاده‌ای را افزایش دادیم و ناوگان های زمینی و در یای و هوایی را نیز تجهیز کردیم و خدمات ریلی نیز اضافه خواهد شد.

کولیوند با تاکید بر این که ۲۵ درصد عملیات های اورژانس مربوط به حوادث ترافیکی است گفت: در این راستا ۱۲ درصد ناوگان هوایی را افزایش دادیم و در حال حاضر حدود ۴۴ فروند بالگرد داریم که یک فرزند دیگر نیز به شهر داراب اختصاص داده خواهد شد و ۴۵ فروند بالگرد کل کشور را پوشش خواهند داد.

وی در پایان با بیان اینکه پایگاه های اورژانس ۱۱۵ درصد افزایش یافت، تصریح کرد: ۴۰۰ آمبولانس بنز کمک دار را اضافه کردیم که در مناطق صعب‌العبور و برفی و یخی استفاده شود. امروز که در این جا جمع شده‌ایم در صدد آن هستیم که ظرفیت‌های خود را برای بالابردن خدمت رسانی افزایش دهیم.

کد خبر 118835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha