کد خبر 118849
۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶
نسل جدید شورولت سابربن و تاهو رونمایی شدند

پرشین خودرو: جنرال موتورز به‌طور رسمی از مدل ۲۰۲۱ خودروهای شاسی‌بلند شورولت تاهو و سابربن رونمایی کرد که از پیشرانه دیزلی جدیدی بهره می‌برند.

به گزارش پرشین خودرو، جنرال موتورز از شورولت سابربن و تاهو مدل ۲۰۲۱ در دیترویت رونمایی کرد. خبر مهم برای نسل جدید شورولت تاهو و سابربن، تعلیق مستقل عقب است که جای محور صلب عقب را می‌گیرد و همچنین پیشرانه‌ی دیزل ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی قدرت ۲۷۷ اسب بخاری و گشتاور ۶۲۳ نیوتن‌متر در اختیار قرار می‌دهد. از جمله سایر گزینه‌های موجود برای سیستم محرکه‌ی این خودروها می‌توان به پیشرانه ۵/۳ لیتری هشت سیلندر خورجینی با ۳۵۵ اسب‌بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن‌متر گشتاور همراه‌با پیشرانه ۶/۲ لیتری خورجینی هشت سیلندر با ۴۲۰ اسب‌بخار قدرت و ۶۲۳ نیوتن‌متر گشتاور اشاره کرد. تمام پیشرانه‌ها با جعبه‌دنده خودکار ۱۰ سرعته در دسترس قرار خواهند گرفت.
 

شورولت

شورولت

 

در سیستم محرکه‌ی این دو مدل از پیشرانه‌هایی استفاده می‌شود که در آخرین مدل شورولت سیلورادو ۱۵۰۰ نیز به کار گرفته شده است. یکی از مسئولان شورولت در نشست مطبوعاتی به خبرنگاران گفت که امکانات معقول مدل‌های پیشین در خودروهای جدید نیز به اشتراک گذاشته می‌شوند. اگرچه تاهو و سابربن دارای نمای بیرونی و داخلی کاملا متفاوت از شورولت سیلورادو ۱۵۰۰ هستند، این خودروهای شاسی‌بلند از شیشه جلو و غربیلک فرمانی متفاوت با وانت یادشده بهره می‌برند. علاوه بر این، سیستم‌های خنک‌کاری، طراحی سیستم تعلیق جلو، قطعات فرمان و پنل کف خودرو نیز مشترک هستند.

سیستم تعلیق مستقل عقب جدید شامل بازوی بلندی است که خارج از ریل قاب شاسی به جلوی محور عقب می‌رسد؛ علاوه بر این سه بازوی جانبی، میله نوسان‌گیر و فنر و کمک‌فنر جدید به این سیستم اضافه شده‌اند. سیستم تعلیق جدید می‌تواند سواری و فرمان‌گیری بهتری نسبت به محور صلب ارائه دهد. علاوه بر این، سیستم تعلیق مستقل عقب امکان افزایش حجم داخل کابین را فراهم می‌کند، زیرا فضای کمتری برای بالا و پایین رفتن محور بزرگ عقب فراهم مورد نیاز است.
 

شورولت

شورولت



نکته‌ی منفی این است که سیستم تعلیق عقب مستقل باعث افزایش وزن خودرو می‌شود؛ اگرچه طبق گفته‌ی یکی از مهندسین شورولت، افزایش ۲۲ تا ۹۰ کیلوگرمی وزن خالص خودرو بیشتر می‌تواند به تغییرات کلی در ابعاد بدنه نسبت داده شود. در مقایسه با مدل کنونی، فاصله محوری سابربن حدود ۱۰ سانتی‌متر و طول کلی آن ۳/۳ سانتی‌متر افزایش پیدا کرده است. طول کلی شورولت تاهو نیز ۱۷ سانتی‌متر و فاصله محوری آن حدود ۱۲ سانتی‌متر افزایش می‌یابد. مسئولان شورولت ادعا می‌کنند که افزایش درخورتوجهی در فاصله‌ی پای سرنشینان صندلی‌های عقب و حجم فضای بار برای هر دو خودرو وجود دارد.

سایر ویژگی‌های برجسته در این دو خودرو شامل سیستم تعلیق MagneRide می‌شود. فضای داخل کابین از صفحه‌نمایش لمسی ۱۰ اینچی استاندارد بهره می‌برد و در قسمت عقب نیز نمایشگر ۱۲/۶ اینچی وجود دارد. علاوه بر این، پنل داشبورد دیجیتال هشت اینچی و نمایشگر ۱۵ اینچی هدآپ نیز ارائه می‌شود.

جلوی خودرو کمی کوچک شده تا زاویه دید وسیع‌تر امکان‌پذیر شود و لاستیک‌های چهارفصل به دور رینگ‌های ۲۰ اینچی پیچیده شده‌ است. سینی جلو فاصله‌ی بین سپر پایینی و نقاط اتصال سیستم تعلیق جلو را پر می‌کند و قلاب‌های قرمز یدک‌کشی در جلوی خودرو دیده می‌شوند. قسمت بیرونی خودرو با قطعات تزئینی سیاه و کرومی پوشیده شده است که نمای بهتری به ظاهر این شاسی‌بلندها می‌دهند.

منبع: زومیت

کد خبر 118849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha