کد خبر 118857
۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
جایگاه‌های سی‌ان‌جی در استان تهران+آدرس

پرشین خودرو: افزایش تقاضا برای استفاده از سی‌ان‌جی پس از سهمیه‌بندی بنزین با رشد قابل توجهی در حال حرکت است و آن‌طور که مسوولان اعلام کرده‌اند، تعداد جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی در استان تهران ۲۷۴ باب است و به‌طور میانگین ماهانه ۱۵۰ میلیون مترمکعب سی‌ان‌جی در سطح استان تهران به خودروها عرضه می‌شود که این رقم معادل یک سوم ظرفیت موجود است.

به گزارش پرشین خودرو، با اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین میانگین مصرف روزانه گاز طبیعی فشرده به خودروها در حالی روزانه ۲ میلیون مترمکعب افزایش یافته است. مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران پیش از این پیش‌بینی کرده بود میزان مصرف سی‌ان‌جی در کشور در بلندمدت و با اجرای سیاست‌های تشویقی و حمایتی به روزانه ۲۴ میلیون مترمکعب افزایش یابد.


شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در نخستین ساعت روز جمعه (۲۴ آبان ماه امسال)، اجرایی شدن طرح مدیریت مصرف سوخت در کشور را اعلام کرد. هدف از اجرای این طرح کنترل مصرف بی‌رویه سوخت در کشور، افزایش توان صادراتی و پرداخت منابع حاصل از طرح به صورت مستقیم به اقشار کم‌درآمد اعلام شده است.


در مجموع آبان‌ماه امسال ۶۰ میلیون و ۵۴۳ هزار مترمکعب گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) به خودروهای گازسوز پایتخت عرضه شده است که در مقایسه با مهرماه با ۵۵ میلیون و ۶۴ هزار مترمکعب، حدود ۵ میلیون مترمکعب (۹.۹ درصد) افزایش نشان می‌دهد. این افزایش ۱۰ درصدی در حالی محقق شده است که طرح مدیریت مصرف سوخت در کشور در هفت روز مانده به پایان آبان‌ماه (جمعه، ۲۴ آبان‌ماه) اعلام و اجرایی شد و میزان افزایش در ماه آذر در شهر تهران و دیگر استان‌ها بیش از این خواهد بود.

مجموع مصرف گاز طبیعی خودروها در آبان‌ماه ۶۰۳ میلیون و ۳۱۷ هزار و ۶۸ مترمکعب اعلام شده و این در حالی است که مجموع مصرف گاز طبیعی (سی‌ان‌جی) در خودروهای گازسوز در مهرماه امسال ۵۸۰ میلیون و ۳۰۰ هزار و ۱۳۵ مترمکعب بوده است.

اما حسن قلی‌پور - مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی - مقدار مصرف گاز طبیعی فشرده در خودروها را در ۱۶ روز ابتدایی آذرماه امسال ۳۴۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد که این میزان از مصرف میانگین روزانه ۲۱ میلیون و ۲۵۰ هزار مترمکعب سی‌ان‌جی در کشور حکایت دارد.

قلی‌پور تاکید کرده که بیشترین مقدار مصرف سی‌ان‌جی کشور در آبان‌ماه امسال مربوط به منطقه تهران با ۶۰ میلیون و ۵۴۳ هزار و ۵۲۸ مترمکعب و کمترین آن مربوط به منطقه چابهار با ۲۶۸ هزار و ۷۷۹ مترمکعب بوده است.

به گفته وی، میانگین روزانه مصرف سی‌ان‌جی در ۱۶ روز ابتدایی آذرماه امسال در حالی به‌صورت روزانه ۲۱ میلیون مترمکعب ثبت‌ شده است که تا پیش از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین، به‌طور میانگین روزانه ۱۹ میلیون مترمکعب بوده است.

بنا بر اعلام، ۵۰ درصد از ظرفیت اسمی عرضه گاز طبیعی (سی‌ان‌جی) به خودروها هم‌اکنون خالی است و امکان عرضه دوبرابری گاز طبیعی به خودروهای دوگانه‌سوز تا بیش از ۴۰ میلیون مترمکعب نیز وجود دارد.

هم اکنون حدود ۲۴۷۸ باب جایگاه عرضه سی‌ان‌جی در کشور وجود دارد و ۹۱ باب جایگاه عرضه نیز در حال ساخت است و به‌طور میانگین روزانه ۱۹.۳ میلیون مترمکعب گاز طبیعی فشرده در سراسر جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی کشور توزیع می‌شود.

این رقم در روزهای اخیر، روزانه ۲ میلیون مترمکعب افزایش یافته است. تعداد جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی در استان تهران ۲۷۴ باب است و به‌طور میانگین ماهانه ۱۵۰ میلیون مترمکعب سی‌ان‌جی در سطح استان تهران به خودروها عرضه می‌شود که این رقم معادل یک سوم ظرفیت موجود است. آدرس جایگاه‌های عرضه سی ان جی در تهران در جداول زیر ذکر شده است.

جایگاه سی‌ان‌جی

جایگاه سی‌ان‌جی

جایگاه سی‌ان‌جی

جایگاه سی‌ان‌جی

جایگاه سی‌ان‌جی

جایگاه سی‌ان‌جی

جایگاه سی‌ان‌جی

جایگاه سی‌ان‌جی

جایگاه سی‌ان‌جی

جایگاه سی‌ان‌جی

جایگاه سی‌ان‌جی

جایگاه سی‌ان‌جی

منبع: ایسنا

کد خبر 118857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha