سهمیه بندی، تردد خودرو تک‌سرنشین را کاهش داد

پرشین خودرو: رییس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه سهمیه‌بندی، مصرف بنزین را ۱۹ درصد کاهش داد، گفت: تردد خودروهای تک سرنشین در تهران ۲۰۰ هزار مورد کاهش و استفاده از مترو ۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پرشین خودرو، مرتضی الویری روز پنجشنبه در بیست و ششمین اجلاس شورای عالی استان‌ها افزود: یارانه بنزین در صورتی می‌تواند به توسعه منجر شود که به دهک‌های بالا اختصاص نیابد.

وی ضمن همدردی با خانواده های آسیب‌دیده در حوادث اخیر از مسئولان خواست تا برای تبیین این طرح از هیچ کمکی دریغ نکنند.


الویری با اشاره به رخدادهای پس از افزایش قیمت بنزین گفت: اصلاح قیمت بنزین یکی از اقدامات مهم است که باید زودتر اجرا و بسته‌های حمایتی برای حمایت از قشرهای ضعیف طراحی می‌شد و قبل از اجرای طرح نیز آن را به مردم معرفی می کردند و یکی از مسایل ضروری اطلاع رسانی این طرح بود که مورد توجه قرار نگرفت.

وی اظهار امیدواری کرد تا درآمدهای این طرح برای توسعه حمل و نقل عمومی و زیرساخت های شهری اختصاص یابد.

 

مرتضی الویری



اعطای جایزه تهران

رییس شورای عالی استان‌ها از اعطای جایزه تهران به برترین حوزه شهری در یازدهمین جشنواره پژوهش شهری خبر داد و گفت: همزمان با هفته پژوهش مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران که هرساله جشنواره پژوهش شهری را برگزار می‌کند، امسال میزبان یازدهمین جشنواره پژوهش شهری است.

وی افزود: این رویداد علاوه بر اینکه یکی از مهمترین و کاربردی ترین مطالعات در حوزه شهری با حضور شهرداری های سراسر کشور است، فرصت خوبی را برای بیان مسائل مربوط به مدیریت شهری فراهم می‌کند.

الویری با گرامی‌داشت روز پژوهش اظهار داشت: رسالت مراکز مطالعاتی و تحقیقاتی باعث می شود تا بسیاری از تصمیم گیری ها با کمترین هزینه در کشور انجام شود.

وی با بیان اینکه پژوهش، پشتیبان تصمیمات و سیاست هاست، اضافه کرد: به عنوان نمونه در مساله افزایش بنزین اگر مطالعات کارشناسی صورت می‌گرفت و آثار اجتماعی و حقوقی و فرهنگی آن شناسایی و تبیین می شد شاهد خسارت های اخیر نبودیم.

کد خبر 118861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha