«کروز» قطعات «های تک» الکترونیکی را داخلی سازی کرد

پرشین خودرو: یکی از چالش های اصلی این روزهای صنعت خودرو، مشکلات ناشی از تحریم های ظالمانه بین المللی است که به دلیل وابستگی صنعت خودرو به واردات قطعات و ارز دولتی، تولید را با شوک مواجه کرد و سبب انباشت خودروها در کف کارخانه ها شد.

به گزارش پرشین خودرو، در قدم اول قطعه سازان به دلیل عدم همکاری شرکای خارجی و واردات قطعات به فکر چاره افتادند و تنها راه گذر از این شرایط سخت سلطه بر صنعت خودرو را داخلی سازی قطعات های تک دانستند؛ در همین راستا مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و قطعه سازان کوچک و بزرگ با همکاری یکدیگر میزهای تخصصی تعمیق ساخت داخل را برگزار کردند تا قطعات های تک (High Tech) که روزی انتظار نمی رفت در کشور تولید شوند، هدف اصلی داخلی سازی قرار گیرند. شرکت صنایع تولیدی کروز نیز به عنوان پیشتاز در امر داخلی سازی قطعات های تک (High Tech)، این تحریم ها را برای خود به یک فرصت تبدیل کرده و در این زمینه نتایج چشمگیری به دست آورده است.

نادر سخا مدیر عامل شرکت صنایع تولیدی کروز در خصوص فرآیند قطعات های تک گفت: بعضی قطعات با فناوری پایین (low Tech) هستند که به دانش زیادی نیاز ندارند مانند قطعات ساده فلزی و...، بخش دوم قطعات مربوط به فناوری متوسط (Medium Tech) و دسته سوم قطعات با فناوری بالا (High Tech) بوده که نیازمند تکنولوژی و دانش فنی و ساخت آن ها در ایران بسیار هزینه بر است. بیشتر قطعات مورد استفاده در بخش الکترونیک خودرو های تک (High Tech) محسوب می شوند؛ چرا که هر کدام دارای یک پردازنده هستند که بر روی آن ها یک نرم افزار پیاده می شود و توانایی لازم برای کار کردن در سیستم های پیچیده را دارند.

 

کروز



وی با اشاره به دستاوردهای کروز در ساخت قطعات های تک (High Tech) اظهار کرد: کروز در داخلی سازی قطعات متفاوت به ویژه الکترونیک خودرو عملکرد قابل توجهی داشته است. همه ی کنترلرهای موجود در خودرو بر خلاف گذشته که مکانیکی بودند، تبدیل به الکترونیکی شدند، مانند ECU، کنترلر ایربگ(ACU)، جلو آمپر، مولتی مدیا، پنل های نمایش دهنده اطلاعات، کنترل بدنه و... که با توجه به شرایطی که تحریم‌ها برای ما به وجود آورد، زمینه و انگیزه داخلی‌سازی این قطعات ایجاد شد و به تولید انبوه رسید.

مدیرعامل کروز در خصوص عملکرد یونیت کنترل بدنه توضیح داد: همه ی سنسورها، کلید های بدنه، فلاشر، چراغ ها، آبپاش و.... به یک برد الکترونیکی متصل می شوند و از طریق آن کنترل بدنه انجام می شود؛ این عملکرد سبب کاهش حجم سیم کشی و ایمنی بالاتر می شود.

کد خبر 118894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha