تکمیل خط آهن چابهار زاهدان تا سال ۱۴۰۰

پرشین خودرو: فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا گفت: در طراحی، ساخت و اجرا و تامین قطعات و تجهیزاتی نظیر پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا 70 درصد تامین داخل رسیده بودیم، اما امروز امکان 100 درصد طراحی، اجرا و تامین قطعات در داخل وجود دارد.

به گزارش پرشین خودرو، سعید محمد امروز به مناسبت سالروز تاسیس قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در نشست خبری اظهار داشت: پیش از این در طراحی، ساخت و احرا و تامین قطعات و تجهیزات در جایی نظیر پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا 70 درصد تامین داخل رسیده بودیم، اما امروز اگر بخواهیم پالایشگاهی دیگر نظیر ستاره خلیج فارس را بسازیم تا 100 درصد طراحی، اجرا و تامین قطعات و تجهیزات در داخل خواهد بود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری بارها بر توقف خام فروشی تاکید دارند در همین موضوع نفت اگر فرآورده سازی را در دستور کار قرار داداه بودیم امروز مشکل تحریم نداشتیم.

فرمانده قرارگاه خاتم افزود: امروز بنزین و گازوئیل ما به راحتی صادر می‌شود و پول ان را هم می‌گیریم، اما در صادرات نفت مشکلاتی وجود دارد.

محمد از تکمیل بخشی از آزادراه کنارگذر جنوبی تهران تا پایان سال و افتتاح نهایی آن در سال آینده خبر داد.

 

خط آهن


* تکمیل خط آهن چابهار زاهدان تا سال ۱۴۰۰

محمد ادامه داد: خط اهن چابهار-زاهدان جزو کریدور شمال جنوب شرق و جزئی از طرح یک کمربند یک جاده کشور چین است.

وی افزود: خط آهن چابهار جزئی از طرح یک کمربند یک جاده کشور چین بود، اما متاسفانه به تازگی خطی از بندر گوادر پاکستان تا شمال شرق پاکستان طراحی شده‌ است و برخی از کشورها در آن سرمایه‌گذاری کردند، بنابراین ما باید هرچه زودتر خط آهن چابهار-زاهدان-یونسی را اجرا کنیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: به دلیل اهمیت این موضوع گزارشی به مقام معظم رهبری ارائه شد و ایشان با اختصاص ۳۰۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی به خط آهن چابهار موافقت کردند که در حال طی موارد بوروکراسی است تا اختصاص یابد.

وی ادامه داد: این خط‌آهن ۷۲۰ کیلومتر طول دارد و ایستگاه ها فعال است تاکنون ۵۰ درصد رشد فیزیکی دارد؛ زیرسازی خط تکمیل شد و روسازی در حال اجراست.

وی افزود: در صورت تامین نالی این خط در ابتدای سال ۱۴۰۰ تکمیل می شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: زاهدان به خط سراسری ریلی متصل است اما باید چابهار را به ایستگاه یونسی و سرخس برسانیم و وارد مدار یک کمربند یک جاده شویم.

وی اظهار داشت: بندر شهید بهشتی چابهار ظرفیت مناسبی برای باراندازی و بارگیری دارد و جاده مناسب ندارد و باید این خط آهن زودتر تکمیل شود.

 



* قرارگاه ۲۸۰ کیلومتر مترو در دست اجرا دارد

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا افزود: در حوزه حمل و نقل شهری ساخت مترو، پل و تقاطع های درون شهری را نیز اجرا می‌کنیم.

وی ادامه داد: قرارگاه خاتم امروز ۲۸۰ کیلومتر مترو در شهرهای تبریز، شیراز، قم، مشهد، اصفهان و تهران در دست اجرا دارد.

محمد با بیان اینکه پروژه‌های شهری به صورت مشترک توسط دولت‌ها و شهرداری‌ها تأمین مالی می‌شود، گفت: در حال حاضر نقدینگی به اندازه کافی موجود نیست، اما قرارگاه پروژه‌های خود را در مترو ادامه می‌دهد.

فرمانده قرارگاه خاتم بیان کرد: از این منظر تونلهای مترو توسط قرارگاه خاتم ساخته می‌شود، همچنین ایستگاه هایی را که بیشترین بار ترافیکی را دارند با هماهنگی پیمانکار می‌سازیم و بقیه ایستگاه ها در ادامه به صورت فقط سکو ساخته می‌شود و در گام‌های بعدی نصب تجهیزات آن و نازک کاری با تامین منابع مالی اجرا می‌شود.

کد خبر 118895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha