کد خبر 118909
۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴
استفاده از CNG برای حمل و نقل مناسب تر است

پرشین خودرو: استاد دانشگاه امیر کبیر با اشاره به ضرورت همکاری شهرداری و خودروسازها با هدف افزایش سهم CNG در سبد سوخت، گفت: کشورهایی نظیر پاکستان و هندوستان نیز در استفاده از CNG در حال سبقت از ایران هستند.

به گزارش پرشین خودرو، فریبرز رشیدی، استاد دانشگاه امیر کبیر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مصوبه شورای اقتصاد با هدف توسعه مصرف CNG در حمل و نقل عمومی نقش عمده ای دارد، اظهار داشت: در اجرای هرچه بهتر این مصوبه باید شهرداری ها و خودروسازان نهایت همکاری را داشته باشند.

وی با بیان اینکه تکنولوژی به کار رفته در صنعت CNG که خیلی هم پیچیده نیست، نیز بایستی کاملا بومی باشد، افزود: در این رابطه وزارت صمت می تواند راهگشا باشد و سازندگان داخلی را در این راه کمک کند.


رشیدی با بیان اینکه وزارت نفت به تازگی مصوبه شورای اقتصاد در جهت توسعه سی ان جی در حمل و نقل کشور را اخذ کرد، افزود: فعالیت های وزارت نفتدر راستای گسترش سوخت سی ان جی در حمل و نقل عمومی مشهود است، اما در این میان نیاز است که وزارت کشور و وزارت صمت که هر دو متولی این امر هستند، فعالیت موثرتری داشته باشند.

 

گازسوز



30 درصد به خودروهای CNG سوز در دنیا افزوده شد، سهم ایران چقدر است?

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه امسال سی درصد به خودروهای CNG سوز در کل دنیا افزوده شده است، گفت: باید پرسید از این میزان سهم، چقدر به ایران تعلق دارد؟

وی با بیان اینکه در سالهای اخیر به رغم افزایش ظرفیت تولید و توزیع CNG در کشور، زیرساخت استفاده از آن کمتر مورد توجه قرار گرفته است، اذعان داشت: با امضای مصوبه اخیر و همکاری خودروسازها می توان امیدوار بود که سهم ایران در تولید یا ورود خودروهای دوگانه سوز دنیا افزایش یابد.



استفاده از سوخت CNG برای حمل و نقل مناسب تر است

رشیدی با بیان اینکه برخی دارندگان خودروهای دوگانه سوز از گزینه کاهش شتاب خودرو به عنوان نقص سوخت CNG نام می برند، اظهار کرد: من معتقدم حتی اگر چنین گزینه ای واقعیت داشته باشد، بهتر است که تمام خودروهای حمل و نقل عمومی از آن استفاده کنند، زیرا که باعث کاهش حوادث جاده ای که در اثر سرعت پیش می آید می شود.

وی ادامه داد: اینکه از سوخت CNG برای حمل و نقل عمومی استفاده شود و وانت بارها، تاکسی ها و ون ها در اولویت نخست دوگانه سوز کردن باشند، در واقع مصداق این جمله تبدیل تهدید به فرصت تلقی می شود.



کاهش گازهای گلخانه ای با استفاده از سوخت سی ان جی

استاد دانشگاه امیر کبیر از کاهش 90 درصدی گازهای سوخت CNG به نسبت بنزین در خودروها به عنوان مهمترین مزیت این نوع سوخت نام برد و افزود: این میزان از کاهش آلایندگی به حفظ محیط زیست کمک بسیار بزرگی می کند.

وی افزود: هم اکنون در کشورهای آمریکای جنوبی و شمالی استفاده از CNG به عنوان سوخت خودرو شتاب گرفته است و حتی کشورهایی نظیر پاکستان و هندوستان نیز در حال سبقت از ایران هستند.

کد خبر 118909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha