کد خبر 118912
۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵
پرداخت منابع حاصل از صرفه جویی سوخت به مترو

پرشین خودرو: اولین دستور پرداخت منابع حاصل از صرفه جویی سوخت به مترو تهران از سوی شرکت بهینه سازی مصرف سوخت صادر شد.

به گزارش پرشین خودرو، علی اعطا گفت: پیش بینی می‌شود این رقم برای پاییز سال جاری حدود سه میلیون دلار باشد.


سخنگوی شورای شهر تهران افزود: شورای اقتصاد در خرداد ماه ۱۳۹۶ بر اساس ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقا نظام مالی کشور، طرح توسعه حمل و نقل مسافر با قطار شهری در تهران و هشت کلانشهر را تصویب کرده است.

 

علی اعطا


اعطا با بیان اینکه براساس مصوبه شورای اقتصاد به ازای هر افزایش سفر ناشی از افزایش واگن‌های جدید به مترو تهران، مبلغ ۸.۹ سنت (حدود ۱۲۰۰ تومان) از محل منابع حاصل از صرفه جویی سوخت به مترو پرداخت خواهد شد، اضافه کرد: از خرداد ماه سال ۱۳۹۶ تاکنون، ۱۰۵ واگن به ناوگان شرکت بهره برداری مترو تهران اضافه شده است که پس از ارسال صورت وضعیت صرفه جویی تأیید شده توسط شهرداری تهران، دستور پرداخت بخش اول سهم دولت از منابع حاصل از صرفه جویی سوخت صادر شده است.


سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: پیش بینی می‌شود این رقم برای پاییز سال جاری حدود سه میلیون دلار باشد و امیدواریم به زودی پرداخت شود. این منابع صرف خرید واگن جدید و توسعه حمل و نقل مسافر با قطار شهری خواهد شد.


وی با بیان اینکه پس از افزایش قیمت بنزین در اواخر آبان ماه سال جاری، میزان سفر‌های درون شهری با مترو به طرز محسوسی افزایش یافته است، عنوان کرد: براساس گزارش‌های ارائه شده؛ شنبه ۲۵ آبان ۱.۸۸۱.۵۷۱ مسافر، مترو را برای سفر‌های درون شهری خود انتخاب کردند که رتبه دوم شلوغ‌ترین روز در تاریخ مترو را به خود اختصاص داده است و روز شنبه ۱۳۹۸/۰۹/۰۲ نیز با جذب ۱.۸۷۲.۷۸۸ مسافر رتبه سوم شلوغ‌ترین روز تاریخ در مترو ثبت شده است.


اعطا تاکید کرد که انتظار می‌رود شهروندان با استفاده کمتر از خودروی شخصی و انجام سفر‌های روزانه با مترو، به افزایش سفر با مترو به کاهش آلودگی هوا و توسعه حمل و نقل ریلی در تهران کمک کنند.

کد خبر 118912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha