روزانه 10میلیون لیتر مازاد مصرف گازوئیل داریم

پرشین خودرو: معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت:‌در بخش حمل و نقل درون و برون شهری و ریلی روزانه 50 میلیون گازوئیل مصرف می‌شود، در حالی که این رقم باید 40 میلیون لیتر باشد.

به گزارش پرشین خودرو، شهرام آدم‌نژاد امروز در نشست خبری چهارمین نمایشگاه حمل و نقل و لجستیک اظهار داشت: در حال حاضر روزانه 50 میلیون لیتر گازوئیل در بخش حمل و نقل درون شهری،‌برون شهری و ریلی مصرف می‌شود.

وی ادامه داد:‌در شرایط صحیح و منطقی باید 40 میلیون لیتر گازوئیل مصرف شود و بنابراین نظام توزیع کشور باید اصلاح شود.

 

شهرام آدم‌نژاد


معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: هاب توزیع بار باید اصلاح شود و ظرفیت کامل ناوگان مورد استفاده قرار گیرد و بارهای ریل‌پسند به سمت خودش برود.


آدم‌نژاد افزود:‌راهبردی در حال تهیه است تا 10 میلیون لیتر مازاد مصرف روزانه گازوئیل باید اصلاح شود و این موضوع باید در ستاد سوخت دنبال شود.



* بودجه سال 99 بر اساس طرح جامع حمل و نقل طرح‌ریزی شد

آدم‌نژاد گفت: امسال برای اولین بار بودجه سال 99 بر اساس طرح جامع حمل ونقل طرح‌ریزی شده است.

وی افزود: همچنین پنجره واحد صدور مجوز شرکت‌های لجستیک دنبال شد.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در دیپلماسی حمل و نقل کارهایی آغاز شده است، گفت:‌ما برای هر کشور که با آن کشور ارتباط حمل و نقل داریم کتابچه‌ای با راهبرد اطلاعات تدوین کرده‌ایم.

آدم‌نژاد ادامه داد: ما جریان جابجایی بار را در منطقه کاملا رصد می‌کنیم. ایران در تقاطع شمال- جنوب و شرق- غرب دارد و باید به این مسئله توجه داشت.

وی گفت: دو ویژگی مهم این کریدور اتصالات از شمال- جنوب و غرب- شرق به این کریدور است.همچنین میزان کالا از افغانستان وصادرات به ترکیه را رصد می‌کنیم.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مدیریت واحد مرزها هنوز به سازمان راهداری داده نشده است، اضافه کرد: متاسفانه به این دلیل یکپارچگی را از دست داده‌ایم و میزان تعلل و خواب در مرزها افزایش یافته است.

آدم‌نژاد اظهارکرد:‌ از هفته گذشته سامانه تخلیه عادلانه بار در بندر شهید رجایی راه‌اندازی شد.

وی با تاکید بر اینکه سعی می‌کنیم حداقل های حقوق مسافر رعایت شود،‌گفت:‌باید حقوق مسافر را اصلاح کنیم.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی افزود: اگر تجاری‌سازی پروژه‌های حمل و نقلی در کشور انجام نشود نمی‌توان برقی کردن و شبکه‌های آزادراهی و غیره را مدنظر قرار داد.

آدم‌نژاد بیان کرد: امسال 5 و نیم درصد افزایش ترانزیت ریلی داریم که امیدواریم این رقم افزایش یابد.

وی گفت: همچنین در حوزه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی دو هدف دنبال می‌شود که اول قطب اول بار و دوم قطب دوم مسافر است. به هر حال سود فرودگاه بین‌المللی از ترانزیت است و فرودگاه امام این نقش را دارد.

کد خبر 118946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha