کد خبر 118952
۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸
انجام مدیریت روسازی سطوح پروازی در 54 فرودگاه

پرشین خودرو: مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: در 54 فرودگاه کشور مدیریت روسازی سطوح پروازی نظیر باند، اپرون، تاکسی‌وی و امثال آن را به طور مستمر انجام می‌دهیم.

به گزارش پرشین خودرو، سیدرضا حسینی، در حاشیه چهارمین نمایشگاه حمل و نقل و لجستیک اظهار داشت:‌ آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به عنوان یک شرکت 100 درصد دولتی از زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی 65 سال قدمت دارد.

وی افزود: ما در 31 استان، 200 شهرستان و 700 پروژه حضور مستقیم داریم.

وی اظهار کرد: در سامانه مدیریت اطلاعات مکانی کشور ما 53 هزار کیلومتر راه شریانی را رصد و پایش می‌کنیم و هر 10 متر به 10 متر پایش انجام می‌شود. همچنین 40 هزار کیلومتر راه فرعی پایش می‌شود.

حسینی اضافه کرد: امسال این خدمات شامل پایش کیفیت روسازی و آسفالت بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها را به شهرداری تهران ارائه می‌دهیم و به زودی نیز این پروژه را در شهرداری مشهد اجرا می‌کنیم.

وی تأکید کرد: ما در سامانه مدیریت دارایی‌ها توجه خاصی به پل‌ها، تونل‌ها و روسازی آسفالته داریم که ابتدا شناسایی می‌کنیم و سپس شناسنامه آنها صادر می‌شود ضمن آنکه معاینه، روش‌های ترمیم و برآورد هزینه و اعتبار مورد نیاز نیز مشخص می‌شود.

وی گفت: بدین ترتیب طبق توانمندی تعمیراتی اعتبارات از سازمان برنامه برای آن مسیر اخذ می‌شود و همچنین اولویت‌بندی صورت می‌گیرد.

 

فرودگاه


* بررسی روسازی جاده‌ها از طریق تجهیزات سیار دقیق

وی گفت: از طریق سامانه‌ها و تجهیزاتی که داریم 52 هزار کیلومتر راه را با شاخص‌های فنی ارزیابی و سپس اولویت‌بندی برای بهسازی می‌کنیم و بدین ترتیب پول به بهترین شکل مدیریت می‌شود.

وی گفت: این سامانه با حرکت در آزادراه‌ها و بزگراه‌ها با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت کوچک‌ترین ترک‌های سطح راه را با دقت یک میلی‌متر برداشت می‌کند.

وی اظهار داشت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب ما تلاش کرده‌ایم بهترین متخصصان جوان را جذب کنیم و در این راستا 70 کارشناس ارشد و دکتر جوان را به خدمت گرفته‌ایم. در فضای آزمایشگاه دانش‌آموختگان پس از خروج از دانشگاه به متخصص تبدیل می‌شوند.

وی اظهار کرد: همچنین ما ارزیابی خرابی روسازی سطوح پروازی 54 فرودگاه کشور طبق آخرین استاندارد فنی انجام می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک افزود: مدیریت روسازی سطوح پروازی شامل اپرون، باند، تاکسی‌وی و ... در 54 فرودگاه کشور انجام می‌شود.

منبع: فارس

کد خبر 118952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha