اختصاص وام 2 هزار میلیاردی برای بازسازی اتوبوس‌ها

پرشین خودرو: معاون وزیر کشور، از کمک نقدی ۳ هزار میلیارد تومانی دولت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری‌ها خبر داد و گفت: وام 2 هزار میلیارد تومانی برای بازسازی اتوبوس‌ها اختصاص داده می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، مهدی جمالی‌نژاد درباره نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور اظهارداشت: 79 درصد از درصد ناوگان اتوبوسرانی کشور فرسوده است و بر اساس قانون نباید در سطح شهرها تردد کنند. علاوه بر این، 12 هزار اتوبوس در کشور در اختیار بخش خصوصی است و قرارداد 10 ساله آن ها با شهرداری‌ها تمام شده است. این در شرایطی است که در دستور العملی پیش‌بینی شده که بعد از اتمام قرارداد، باید ناوگان جدید به آن ها تحویل داده شود.


وی با اشاره به نشست هفته گذشته مسوولان دولت و شهرداری برای بررسی نحوه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار کرد: این جلسه با حضور آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، شهردار تهران، رئیس کل بانک مرکزی، وزیر نفت و وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره چگونگی کمک به توسعه حمل و نقل شهری با توجه به افزایش قیمت بنزین برگزار و تصمیمات خوبی گرفته شد.

 

اتوبوس



معاون وزیر کشور از پرداخت 6 هزار و 500 میلیارد تومان وام بلاعوض برای دوگانه سوز کردن 1.4 دهم میلیون دستگاه وانت خبر داد و افزود: در مصوبه دیگری قرار شد، در طرح جایگزین و نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری چهار هزار دستگاه اتوبوس متوقف که نیاز به تعمیرات اساسی از سوی شهرداری‌های کشور دارند، نوسازی شوند.

جمالی‌نژاد گفت: همچنین قرار است بانک مرکزی سه هزار میلیارد تومان به صورت نقدی در قالب طرح دولت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در سه قسط پرداخت کند. از این مبلغ، 50 درصد مختص اتوبوس‌های شهر تهران و 50 درصد باقی مانده برای سایر شهرهاست.


به گفته رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور؛ 2 هزار میلیارد تومان هم برای بازسازی اتوبوس‌ها اختصاص پیدا می‌کند که 50 درصد آن برای شهرداری تهران و 50 درصد دیگر مربوط به سایر کلانشهرها است. بخشی از مبلغ نیز به صورت وام بلاعوض و بخشی دیگر در قالب تسهیلات کم بهره پرداخت می‌شود.

معاونعمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، این توضیح را هم داد که اعتبارات کمک به توسعه حمل و نقل عمومی که در نشست هفته گذشته تصویب شد، ربطی به درآمد دولت از افزایش قیمت بنزین ندارد و از محل دیگری این تسهیلات پرداخت می‌شود. ضمن اینکه تمام این مصوبات از همین امسال و به مدت یک سال اجرا می‌شود.

منبع: فارس

کد خبر 118959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha