هشدار مسئولان نسبت به کلاهبرداری در پیش فروش کامیون های دست دوم

پرشین خودرو: به رغم موافقت دولت با واردات کامیون های دست دوم تا این لحظه هیچ مجوزی برای واردات کامیون های استوک به کشور صادر نشده است چرا که مطابق قانون تا زمانی که متقاضیان گواهی خدمات پس از فروش 10 ساله ارائه نکنند، امکان واردات حتی یک دستگاه کامیون استوک به کشور وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، روز گذشته گزارشی را با عنوان آغاز فروش کامیون های دست دوم وارداتی توسط شرکتهای حمل و نقل بار در پایگاه خبری پرشین خودرو منتشر کردیم البته پیش از انتشار این گزارش به منظور اطلاع از جزئیات اقدام این شرکتها در تماس با مسئولان مرتبط در وزارت صمت و سازمان گسترش پیگیر این موضوع شدیم که متاسفانه به رغم تماس های مکرر موفق به ارتباط با مسئولان مربوطه و توضیحات آنها در این زمینه نشدیم!


هر گونه دریافت وجه از متقاضیان کامیون های استوک کلاهبرداری است

به همین منظور این موضوع را از رئیس اتحادیه شرکتهای تعاونی حمل و نقل بار کشور پیگیر شدیم، وی در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو ضمن تاکید بر اقدام خلاف قانون این شرکت ها در آگهی پیش فروش کامیون های دست دوم وارداتی گفت: تاکنون هیچ مجوزی برای واردات کامیون های استوک به کشور صادر نشده است چرا که واردات این کامیون ها مشروط به ارائه گواهی خدمات پس از فروش 10 ساله شرکتهاست از این رو هر گونه اقدام برای فروش یا پیش فروش کامیون های استوک و دریافت وجه از خریداران صرفا با هدف کلاهبرداری است.

محمد خان بلوکی تاکید کرد: بر اساس قانون شرکتهای حمل و نقل بار تا زمانی که گواهی خدمات پس از فروش 10 ساله کامیون های دست دوم را به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ارائه نکنند نمی توانند حتی یک دستگاه کامیون استوک را وارد کشور نمایند و از آنجا که هیچ یک از شرکتهای خودروسازی در شرایط تحریم حاضر به صدور چنین مجوزی نیستند بنابراین نمی تواند حتی یک دستگاه کامیون دست دوم برای فروش به کشور وارد شده باشد.

رئیس اتحادیه شرکتهای تعاونی حمل و نقل بار کشور با اشاره به اقدام دولت در آزادسازی واردات کامیون به صورت CBU به کشور، گفت: البته واردات کامیون به صورت CKD در شرایط حاضر به جهت تحریم ها ممنوع است اما بر اساس قانون شرکتها می توانند کامیون های مدل های 2018 ، 2019 و حتی 2020 و صفر و بدون کارکرد را به صورت CBU وارد کنند.


مجوز مشروط دولت برای واردات 100 دستگاه کامیون به شرکتهای حمل و نقل بار

خان بلوکی خاطر نشان کرد: در حال حاضر دولت در صورت ارائه گواهی خدمات 10 ساله به شرکتهای حمل و نقل بار تا 100 دستگاه و برای شرکتهای خودروساز تا 1000 دستگاه مجوز واردات کامیون را صادر می کند و در صورت واردات این تعداد کامیون، مجوز شرکتها برای واردات قابل تمدید است.

 

کامیون داف




به گفته وی بر اساس ضوابط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، شرکتهای حمل و نقل در صورت اسقاط کامیون های فرسوده می توانند کامیون های استوک با 3 سال کار کرد را برای استفاده در ناوگان حمل و نقل وارد و جایگزین نمایند.


شرکتهای حمل و نقل بار حق خرید و فروش کامیون های دست دوم را ندارند

این مقام مسئول در اتحادیه حمل و نقل بار کشور با اشاره به اینکه مجوز واردات کامیون های استوک برای توسعه ناوگان حمل و نقل بار نیست، تصریح کرد: در صورت کسب مجوز برای واردات کامیون های با کار کرد 3 ساله، به هیچ عنوان شرکتهای حمل و نقل بار حق خرید و فروش کامیون ها را ندارند.

خان بلوکی همچنین یاد آور شد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به متقاضیانی که برای واردات کامیون های دست دوم ثبت نام کردند ابلاغ نموده که حق دریافت یک ریال از هیچ متقاضی را ندارند.


جایگزینی کامیون های استوک در طرح نوسازی 202 هزار کامیون فرسوده در کشور / وجود 70 هزار کامیون اضافه بر نیاز در ناوگان حمل بار

رئیس اتحادیه شرکتهای حمل و نقل بار در ادامه به طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل سنگین با ابلاغ رئیس جمهور در سال 96 اشاره و به خبرنگار پرشین خودرو گفت: در این طرح که در ازای اسقاط کامیون های فرسوده ارائه گردید دولت مقرر نمود تا 50 درصد از قیمت کامیون توسط دولت، 30 درصد به صورت تسهیلات بانکی و 20 درصد آورده متقاضیان باشد که با توجه به مشکل خودرو جایگزین، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در تلاش است تا کامیون های استوک را وارد این طرح نماید و در صورتی که این کار اجرایی شود کمک بزرگی به رانندگان و نوسازی در ناوگان حمل و نقل سنگین در کشور خواهد بود.

خان بلوکی در پایان با اشاره به وجود 70 هزار کامیون اضافه بر نیاز در ناوگان حمل و نقل بار در کشور، تاکید کرد: در طرح نوسازی ناوگان سنگین فرسوده که با عنوان طرح سویچ به سویچ اعلام گردید علاوه بر جایگزینی کامیون های استوک در ازای اسقاط کامیون های فرسوده، طرحی اخیرا ارائه نمودیم تا در ازای 2 دستگاه کامیون فرسوده یک کامیون جایگزین و رانندگان به صورت مشترک هزینه را پرداخت نمایند.

کد خبر 118962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین عساکره ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
    3 0
    یک سال است که طرح اقای روحانی ما را تقریبن بیکار کرد به امید خرید کامیون جدید.اگه عملیاتی بشه و به رانندگان واگذار کنن طرح خوبیه
  • محمد هلیچی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
    3 0
    Fh460
  • آزاد لشکری ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
    2 0
    خریدار کامیون کشنده داف
  • بهروز کیوانی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
    3 0
    با سلام ماشین سنگین اینقد که گرون شده سود آوری نداره سرمایه با درامد همخونی نداره به بازاری تبدیل شده برای دلال که خون و جون یه عمر زحمت کشان حمل ونقل را بالا بکشن تا کی قراره اینجوری باشه