ممنوعیت سوختگیری خودروهایی که غیرقانونی گازسوز شدند

پرشین خودرو: یک مقام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: سال آینده با هوشمند سازی جایگاه‌ های گاز به خودروهایی که به طور غیرقانونی گازسوز شده باشند سوخت داده نمی شود چون فاقد گواهی سلامت سوخت هستند و دوربین جایگاه‌ ها خودروهای مزبور را تشخیص می ‌دهد.

به گزارش پرشین خودرو، حمید قاسمی با بیان این که استفاده از گاز ال.پی.جی به عنوان سوخت خودروها بسیار خطر آفرین است افزود: هیچ جایگاه عرضه گاز ال. پی. جی برای خودرو در کشور فعال نیست چون این گاز مصرف خانگی دارد و برای خودرو طراحی نشده است.

وی در ادامه از مردم خواست از این گاز در جهت استفاده از سوخت خودرو استفاده نکنند چون بسیار غیر ایمن است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: هم اکنون مراکزی به عنوان تبدیل گاز ال.پی.جی به سوخت خودرو بصورت استاندارد در کشور وجود ندارد.

وی افزود: کارگاه های غیر مجاز این تبدیل را با تجهیزات و قطعات بی کیفیت، فاقد اصالت و استاندارد انجام می دهند که بسیار حادثه ساز است.

 

گازسوز



قاسمی در ادامه ضمن هشدار به مردم مبنی بر عدم مراجعه به مراکز غیر مجاز تبدیل سوخت اظهارداشت: دولت به تازگی مصوبه‌ای مبنی بر گازسوز کردن خودروها به طور رایگان در نظر گرفته که تنها باید مردم حوصله به خرج دهند تا کارها به صورت ایمن و اصولی انجام شود.

وی توضیح داد: متقاضیان برای دوگانه سوز کردن خودروهای خود به سایت irngv.ir مراجعه و ثبت نام کنند چراکه همه خودروهای بار و مسافر اعم از تاکسی ها، وانت بارها، خودروهای مسافر برشخصی و غیره که در مصوبه دولت آماده در یک سال پیشرو صددرصد بصورت رایگان به سی. ان.جی تبدیل خواهند شد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی یادآورشد: اگر شخصی در مراکز غیرقانونی تبدیل سوخت را انجام دهد علاوه بر ریسک جانی و مالی که به دنبال خواهد داشت سال آینده با هوشمند سازی جایگاه‌ ها، سوخت به این دسته از خودروها تعلق نمی گیرد چون فاقد گواهی سلامت سوخت هستند و دوربین جایگاه‌ ها خودروهای مزبور را تشخیص می ‌دهد.

منبع: تسنیم

کد خبر 118985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha