تکمیل حمل‌و نقل ریلی ۱۰۰هزار میلیارد اعتبار لازم دارد

پرشین خودرو: معاون نظارت شورای شهر تهران گفت: برای رسیدن به یک حمل و نقل عمومی کارآمد در تهران، حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است.

به گزارش پرشین خودرو، افشین حبیب‌زاده در حاشیه جلسه علنی روز سه‌شنبه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ۱۰ دستگاه در اجرای قانون هوای پاک دخیل هستند که یکی از آنها شهرداری تهران است، اظهار داشت: این به معنای آن است که شهرداری ۱۰ درصد در کاهش آلودگی هوا وظیفه و نقش دارد که نقش اصلی شهرداری در این حوزه، در توسعه حمل و نقل عمومی متمرکز شده است.


وی با بیان اینکه برای تکمیل حمل و نقل ریلی در تهران، حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه لازم است درحالی‌که اعتبار سالیانه شهرداری‌ها حدود ۱۸هزار میلیارد است و از این اعتبار، بخشی به حمل و نقل عمومی اختصاص دارد، گفت: در وضعیت و توان مالی کنونی، شهرداری در حوزه حمل و نقل عملکرد خوبی داشته است و باید برای توسعه و افزایش کیفیت، بودجه لازم در اختیار شهرداری قرار گیرد.

 

افشین حبیب زاده


معاون نظارت شورای شهر تهران با بیان اینکه ۳۰۰۰ واگن باید به ناوگان مترو اضافه شود، افزود: اعتبار لازم برای تهیه این ۳۰۰۰ واگن، ۵۰هزار میلیارد است که ۵۰هزار میلیارد دیگر برای سایر تجهیزات لازم است.

وی تأکید کرد: در صورت افزایش این میزان واگن به مترو، تعداد مسافران از دو میلیون نفر به هشت میلیون نفر افزایش خواهد داشت.

حبیب‌زاده با اشاره به افزایش گوگرد در هوای تهران گفت: گفته می‌شود میزان گوگرد در تهران تا ۱۰ برابر افزایش یافته که نشان می‌دهد برخی از کارخانه‌ها از سوخت مازوت‌ استفاده می‌کنند که وزارت صمت باید با این‌گونه موارد مقابله کند. همچنین خودروها از استانداردهای لازم برخوردار نیستند که باز هم وزارت صمت در این حوزه مسئولیت دارد.

معاون نظارت شورای شهر تهران گفت: باید مشخص شود چند درصد قانون هوای پاک اجرایی شده و کدام نهادها و سازمان‌ها قوانین به تصویب رسیده در حوزه کاهش آلودگی هوا را اجرایی نکرده‌اند؟

وی اظهار امیدواری کرد که اعتبارات لازم در حوزه حمل و نقل عمومی فراهم شود تا به اهداف پیش‌بینی شده در حوزه حمل و نقل ریلی برسیم.

منبع: مهر

کد خبر 118997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha