۱۲ هزار کیلومتر راه، آزادراه و راه‌آهن در دست اجرا است

پرشین خودرو: مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل با بیان اینکه سازمان برنامه در لایحه بودجه هیچ پروژه‌ای اضافه نکرده است، گفت: ۱۲ هزار کیلومتر راه، آزادراه و راه‌آهن در دست اجرا قرار دارد.

به گزارش پرشین خودرو، خیرالله خادمی در آخرین روز از نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته به تشریح وظایف شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل پرداخت و گفت: سالانه بیش از ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومان بودجه برای توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در اختیار دولت قرار می گیرد و حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان نیز سهم مشارکت بخش خصوصی در آزادراه است. این حجم منابع در شرایطی در نظر گرفته می شود که ۱۲ هزار کیلومتر راه، آزادراه و راه‌آهن در دست اجرا قرار دارد.

وی افزود: برای احداث ۱۲ هزار کیلومتر ۲۵ هزار میلیارد تومان قرارداد منعقد شده است و با توجه به تعدیل قیمت آنها نزدیک به ۷۰ هزار میلیارد تومان برای پروژه های نیمه کاره اعتبار مورد نیاز است.


مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور بیان داشت: برای تکمیل شبکه حمل‌ونقلی کشور باید ۳۷۵۰ کیلومتر آزادراه،۹ هزار کیلومتر مسیر ریلی جدید، ۱۵ هزار کیلومتر بزرگراه ساخته شود و اجرای این حجم از پروژه باید ۲۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار تامین شود.

 

خیراله خادمی


معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: آن دسته از پروژه هایی در اولویت قرار می گیرند که در شبکه کریدوری داخلی تاثیر بیشتری داشته باشند.

خادمی با بیان اینکه در بخش آزادراهی تلاش می شود طی دو سال آینده ۵۸۰ کیلومتر آزادراه ساخت و بهره‌برداری شود، گفت: در بخش ریلی نیز در نظر داریم ۵ مرکز استان جدید به شبکه ریلی متصل شوند.

خادمی همچنین از امضا توافقنامه‌ای خبر داد که بر اساس آن قیر مورد نیاز پروژه های اولویت دار تامین و پرداخت مبالغ از طریق اسناد خزانه و منابع دیگر پرداخت می شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با اشاره به میزان بدهی به پیمانکاران حوزه راهسازی نیز بیان داشت: تا پایان آذرماه بر اساس صورت حساب های ذی حسابی فقط در شرکت ساخت و توسعه نزدیک به ۲۵۰۰ میلیارد تومان بدهی وجود دارد و ۱۵۰۰ میلیارد تومان نیز مربوط به آن دسته از پیمانکارانی می‌شود که تا این لحظه صورت وضعیت خود را ارائه نکرده اند. از طرفی ۷۰۰ میلیارد تومان میزان مطالبات پیمانکاران بخش آزادراهی است. میزان مطالبات پیمانکاران در ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها نیز بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: در مجموع حدود ۷۰۰۰ میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران در حوزه ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل وجود دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: سازمان برنامه و بودجه در لایحه بودجه ۹۹ هیچ طرح و پروژه ای را اضافه نکرده و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور نیز آن دسته از پروژه های دارای اعتبار را انجام می‌دهد.

منبع: مهر

کد خبر 119013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha