کد خبر 119025
۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
استفاده از گاز در سوریه به علت کمبود بنزین

پرشین خودرو: کمبود سوخت و نفت در سوریه و عدم توانایی این کشور برای واردات آزاد سوخت به خاطر تحریم های غرب باعث شده به فکر استفاده از گاز طبیعی در حمل و نقل عمومی بیفتد.

به گزارش پرشین خودرو، کمبود سوخت و نفت در سوریه و عدم توانایی این کشور برای واردات آزاد سوخت به خاطر تحریم های غرب باعث شده به فکر استفاده از گاز طبیعی در حمل و نقل عمومی بیفتد.


سوریه که درگیر یک جنگ هشت ساله بوده است، در بهار سال جاری پس از تحریم های غربی بر سوریه که واردات نفت و سوخت به این کشور را کاهش داد، با کمبود شدید سوخت مواجه شد.

 

سوخت


صنعت نفت سوریه به خاطر جنگ فلج شده و بسیاری از میادین نفتی آن که در دست داعش بودند، توسط نیروهای کرد به پشتیبانی آمریکا باز پس گرفته شدند.

مقامات سوریه حتی قبل از آغاز جنگ در 2011 هم در فکر تغییر سوخت حمل و نقل عمومی به گاز طبیعی بودند.

دولت سوریه علاوه بر استفاده از گاز طبیعی برای حمل و نقل عمومی، با استفاده از جی پی اس خودروهای حمل و نقل عمومی و تاکسی ها، مصرف بنزین و نفت سوخت را هم کنترل می کند.

ولی این کشور برای تغییر سوخت حمل و نقل عمومی به گاز طبیعی نیاز به ساخت پمپ گازهای بیشتر و نصب تجهیزات لازم در خودروها دارد.

دولت سوریه می خواهد با این تغییر، واردات نفت و سوخت و تقاضا برای ارز خارجی را پایین بیاورد و جلوی قاچاق محصولات نفتی را بگیرد.

در همین حین، آمریکا تجهیزات بیشتری را از عراق وارد سوریه کرده تا حفاظت از میادین نفت و گاز شرق سوریه را که در حال حاضر تحت کنترل نظامیان کرد قرار دارند، تقویت کند.

نیروهای اس دی اف کرد بیشتر نفت سوریه را تحت کنترل دارند. این کشور قبل از آغاز جنگ روزانه 387 هزار بشکه نفت تولید می‌کرد که 140 هزار بشکه از آن صادر می شد.

منبع: تسنیم

کد خبر 119025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha