کد خبر 119028
۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴
مشکلات حاد صنعت خودرو از 1دهه قبل آغاز شد

پرشین خودرو: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلاتی که در خودروسازان اصلی با آن مواجهیم ریشه در خطاهای استراتژیک در راهبری این شرکتها در طول یک دهه گذشته دارد.

به گزارش پرشین خودرو، محمدرضا نجفی؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ، در خصوص کیفیت صنعت خودروی و تاثیر آن در میزان آلایندگی هوا، با بیان اینکه قصور و تقصیر های بسیاری در حفظ و رشد حقوق و منافع حق ذینفعان این صنعت رخ داده است گفت: در صنعت خودرو از گذشته تا به حال خطاهای راهبردی مهمی رخ داده و به این دلیل خسارت و مشکلات زیادی را برای این حوزه ایجاد شده است.


نجفی ادامه داد: مصرف سوخت مازاد و آلایندگی ناشی از آن از جمله معضلات ایجاد شده در این صنعت است که سبب شد مجلس برای تهیه گزارش شناخت دقیق از وضع موجود این صنعت و تهیه طرح تحول آن تحقیق و تفحص از صنعت خودرو کشور را پیش ببرد.

 

صنعت خودرو


مشکلات حاد صنعت خودرو از حدود یک دهه پیش شروع شد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: ضعف در صنعت خودرو ریشه در خطاهای راهبردی در اداره شرکت ها در طول حدود یک دهه اخیر دارد که سبب شده از جایگاه نامناسبی در این صنعت برخوردار باشیم.

وی عنوان کرد: گزارش شناخت، آسیب شناسی و راهبردها و برنامه های منتج از آن که با مشارکت ذی نفعان کلیدی این صنعت، به دست می آید ان شاءالله تا یک ماه آینده قابل قرائت در مجلس خواهد شد.



عدم همکاری و مساعدت به هنگام؛دلیل تاخیر در ارائه گزارش


نجفی بیان کرد: تهیه و ارائه گزارش فراگیرتر و بدون تاخیر ممکن بود لیکن به دلیل عدم همکاری و مساعدت به هنگام، همدلانه و موثر برخی مسئولین و دستگاهها حاصل نگردید، هر چند آنچه ارائه خواهد شد نیز در نوع خود گزارش بسیار مفید و راهگشا خواهد بود.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

کد خبر 119028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha