کد خبر 119031
۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳
نشست کارگران هپکو با رئیس سازمان خصوصی‌سازی

پرشین خودرو: نشست نمایندگان شورای اسلامی کارگران هپکو با رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی امروز بدون حضور خبرنگاران و با هدف بررسی و پیگیری مشکلات‌شان برگزار می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، در پی بروز مشکلاتی که در مورد واگذاری شرکت تولید تجهیزات سنگین، هپکو و برگشت سهام عمده این شرکت به میزان 60.72 درصد از بخش خصوصی شرکت هیدور اطلس به سازمان خصوصی سازی، این سازمان فعلا سهامدار عمده این شرکت محسوب می شود.

سهام عمده این شرکت که قبلاً به بخش خصوصی واگذار شده بود، به خاطر عدم ایفای تعهدات، دوباره به سازمان خصوصی‌سازی برگشت و کارگران این شرکت دچار مشکلاتی از قبیل حقوق عقب افتاده و بیکاری شدند.


بعد از بلاتکلیفی مالکیت هپکو، مشکلاتی از قبیل عدم فروش محصولات راه‌سازی هپکو، واردات ماشین‌آلات دست دوم مشابه و رکود در تولید کارخانه هپکو به وجود آمده که گریبان کارگران این شرکت را گرفته است، کارگران هپکو تا کنون در نوبت‌های مختلف تجمع و اعتراض کرده‌اند که آخرین تجمع آنان دو روز قبل در مقابل سازمان خصوصی‌سازی در اعتراض به عدم دریافت حقوقشان برگزار شد.

 

هپکو

 

در این تجمع به گفته یکی از حاضران، یک مدیر از سازمان خصوصی‌سازی در جمع تجمع‌کنندگان حاضر شده و به تندی به آنها گفته بود، حقوق شما به سازمان خصوصی‌سازی ربطی ندارد و کارگران ناراحت شده و برگشتند، اما برای دلجویی از کارگران علیرضا صالح رئیس‌کل سازمان خصوصی‌سازی تصمیم گرفت جلسه‌ای با حضور نمایندگان این کارگران امروز برگزار کند.

بر اساس اطلاعیه سازمان خصوصی‌سازی رئیس‌کل سازمان خصوصی‌سازی و نمایندگان شورای اسلامی کار در هپکو امروز با هدف بررسی و پیگیری مشکلات کارگری در محل سازمان دیدار می‌کنند.

پیرو انتشار خبری مبنی بر تجمع نمایندگان شورای اسلامی کار هپکو در مقابل سازمان خصوصی‌سازی نمایندگان شورای اسلامی کار این شرکت با حضور در سازمان خصوصی‌سازی خواستار جلسه‌ای با دکتر صالح رئیس‌کل سازمان خصوصی‌سازی بودند در این راستا رئیس‌کل سازمان خصوصی‌سازی پس از اطلاع از موضوع دستور هماهنگی برای نشستی در روز چهارشنبه 27 آذر 98 با نمایندگان شورای اسلامی کار هپکو با هدف بررسی و پیگیری مشکلات کارگری صادر کرد که به اطلاع نمایندگان کارگران رسید.

در تماس با مسئول روابط عمومی سازمان خصوصی‌سازی خواهان شرکت در این جلسه به منظور درک مشکلات واقعی کارگران و پاسخ رئیس سازمان خصوصی‌سازی به عنوان سهامدار عمده کنونی این شرکت تولیدی شد که مدیر روابط عمومی سازمان خصوصی‌سازی پاسخ داد، جلسه عمومی نیست و بعد از این جلسه خبر توسط روابط عمومی سازمان منتشر می‌شود و جلسه‌ای با خبرنگاران برگزار می‌شود و در مورد آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وقتی خبرنگار پرسید، روایتی که روابط عمومی سازمان خصوصی‌سازی از جلسه کارگران با رئیس سازمان خصوصی‌سازی منتشر کند، یکطرفه خواهد بود و نیز در جلسه خبرنگاران با رئیس سازمان خصوصی‌سازی مشکلات واقعی و ملموس شرکت هپکو مطرح نمی‌شود، گفت:‌کارگران هپکو خیلی فعال هستند و مشکلات خود را مرتب با رسانه‌ها مطرح می‌کنند.

منبع: فارس

کد خبر 119031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha