مسئولیت اقدام شرکتهای حمل و نقل در فروش کامیون های استوک متوجه سازمان راهداری است

پرشین خودرو: مدیر کل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت گفت: مسئولیت هر گونه اقدام شرکتهای حمل و نقل بار در واردات و فروش کامیون های دست دوم متوجه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است و باید این سازمان پاسخ گو باشد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، به دنبال انتشار گزارشی با عنوان آغاز فروش کامیون های دست دوم وارداتی توسط شرکتهای حمل و نقل بار و هشدار رئیس اتحادیه شرکتهای حمل و نقل بار در خصوص کلاهبرداری برخی از شرکت های حمل و نقل در پیش فروش کامیون های دست دوم، این موضوع را از مسئولان وزارت صمت نیز پی گیر شدیم، در همین راستا مدیر کل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت در گفت وگو با خبرنگار ما اعلام کرد: وزارت صمت مخالف مصوبه واردات کامیون های دست دوم است با این حال مسئولیت هر گونه اقدام شرکتهای حمل و نقل بار در واردات و فروش کامیون های استوک متوجه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است و باید این سازمان پاسخ گو باشد.

سید رضا مفیدی در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو با اشاره به مصوبه دولت برای واردات کامیون های دست دوم اظهار داشت: طرح واردات کامیون های دست دوم علی رغم مخالفت وزارت صمت در سال های گذشته مصوب و حدود یک سال قبل دستورالعمل و آیین نامه اجرایی آن ابلاغ شد.

وی افزود: با توجه به این مصوبه اعطای مجوز واردات کامیون های دست دوم با عمر کمتر از 3 سال در اختیار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است این در حالی است که متاسفانه برای واردات کامیون های دست دوم ارائه هیچ گونه مجوزی توسط سازمان ملی استاندارد و وزارت صمت پیش بینی نشده است.

وی در همین زمینه با توجه به اقدام برخی از شرکتهای حمل و نقل در واردات کامیون دست دوم و آگهی پیش فروش این کامیون ها به خبرنگار پرشین خودرو گفت: بر همین اساس مسئولیت هر گونه اقدام شرکتهای حمل و نقل بار در واردات و فروش کامیون های استوک متوجه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است و باید این سازمان پاسخ گو باشد.

پیش فروش خودرو نو یا دست دوم بدون اخذ مجوز از وزارت صمت غیر قانونی است

مدیر کل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت تاکید کرد: با این حال هر گونه پیش فروش خودرو نو یا دست دوم بدون اخذ مجوز از وزارت صمت غیر قانونی است چرا که پیش فروش خودرو راهکار خودش را دارد و چنانچه شرکتی قصد دارد اقدام به پیش فروش خودرو در بازار نماید باید مجوز ارائه کند.

 

کامیون



مفیدی یاد آور شد: در جریان پیش فروش کامیون های دست دوم بیم آن می رود که باز هم مردم فریب خورده و با عدم تعهد فروشندگان بار دیگر دچار مشکلاتی دراین حوزه شویم.

وزارت صنعت به هیچ وجه اقدام شرکتهای حمل ونقل بار را تایید نمی کند

وی تصریح کرد: وزارت صنعت به هیچ وجه اقدام شرکتهای حمل ونقل بار را تایید نمی کند و اگر قرار است واردات کامیون های دست دوم به کشور صورت گیرد باید با عمر کمتر از 3 سال و با اختیارات سازمان راهداری باشد.

واردات کامیون های دست دوم موجب خروج ارز بواسطه تامین قطعات یدکی می شود

این مقام مسئول در وزارت صنعت در پایان با اشاره به عدم تکلیف وظیفه نظارتی سازمان ملی استاندارد در اجرای مصوبه واردات کامیون های دست دوم خاطر نشان کرد: وزارت صمت مخالف مصوبه واردات کامیون های دست دوم است و تاکید دارد در صورت اجرا باید واردات در حد مشخص و قابل کنترلی صورت گیرد چرا که معتقدیم کامیون هایی که در کشورهای اروپایی استفاده می شود چندین برابر عمر آنها مستهلک است بنابراین واردات کامیون های دست دوم صرفا موجب خروج ارز بواسطه تامین قطعات یدکی می شود.

کد خبر 119046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمزه ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
    0 0
    وزارت صمت با واردات مخالفه پس ما چکار کنیم که بازار افتاده دست دلال و ما نمی تونیم ماشین بخریم