راه نوسازی ناوگان تاکسیرانی استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی است

پرشین خودرو: تنها راه نوسازی وارائه خدمات خوب و با کیفیت در حوزه حمل و نقل عمومی استفاده درست از ظرفیت های بخش خصوصی است.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو با بیان این مطلب، عنوان کرد : انباشت فرسودگی در ناوگان تاکسیرانی آمار بسیار بالایی است و باید تعداد خودروهای جایگزین و نوسازی در حوزه تاکسیرانی را افزایش داد.

مرتضی ضامنی افزود: دو اتفاق مهمی که در هفته های اخیر در نوسازی بخش کوچکی از ناوگان فرسوده تاکسیرانی رخ داد استفاده از اعتبارات ماده 12 قانون رفع موانع تولید برای اولین بار بود به طوری که بخش عمده ای از قیمت تاکسی های جایگزین را وزارت نفت به عنوان یارانه صرفه جویی مصرف سوخت پرداخت کرد که به طور قطع می تواند راه نوسازی ناوگان تاکسیرانی را باز نموده و روند نوسازی را با استفاده از این یارانه ها پیش ببرد.

وی همچنین مشارکت بخش خصوصی در حوزه نوسازی ناوگان تاکسیرانی از اقدامات مهم دیگر در این حوزه اعلام کرد و گفت: ورود شرکت های خود مالکی برای اولین بار در حوزه تاکسیرانی اقدامی نزدیک به استاندارد جهانی است و به طور قطع این دو اتفاق می تواند فصل جدیدی در ارائه خدمات در حوزه تاکسیرانی باشد.

 

مرتضی ضامنی



وی تاکید کرد: تنها راه نوسازی و ارائه خدمات خوب و با کیفیت در حوزه حمل و نقل عمومی استفاده درست از ظرفیت های بخش خصوصی است.

به گفته مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور استفاده از خودروهایی در کلاس بالاتر و با سطح بهتری از استانداردهای ایمنی و آلایندگی به طور قطع اتفاق خوبی در حوزه نوسازی در ناوگان تاکسیرانی است.

ضامنی در عین حال تاکید کرد: البته ورود شرکتهای خصوصی برای ارائه خدمات در بخش تاکسیرانی باید در چارچوب درستی صورت گیرد و تجربه ای که در سالهای گذشته وجود داشته باید با تعریف درستی در حوزه خدمات انجام شود تا ارزش افزوده ای را در حوزه حمل و نقل به لحاظ کیفیت و خدمات ایجاد نماید.

وی تصریح کرد: تنها راهی است که می توان انتظار داشت تا سطح ارائه خدمات در حوزه حمل و نقل عمومی را ارتقاء دهد مشارکت بخش خصوصی است هر چند ما به عنوان بخش های دولتی و یا شهرداری باید فضا و بستر را فراهم کنیم که بهتر این بخش بتواند ارائه خدمت کند.

وی در ادامه استفاده از خودروهای گاز سوز را از محاسن طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی در کشور عنوان کرد و افزود: تولید و عرضه خودروهایی گاز سوز در ناوگان تاکسیرانی از محاسن طرح نوسازی است که امیدواریم طبق خواسته ای که از ایران خودرو داشتیم تمرکز این شرکت بر تولید خودروهایی گازسوز باشد تا بتوان از اعتبارات ماده 12 استفاده نمود و ضمن کمک به رانندگان، کمکی به کاهش آلودگی هوا و افزایش نوسازی ناوگان فرسوده در کشور شود.

این مقام مسئول در اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور در پایان با اشاره به ارقام بسیار بالای انباشت فرسودگی در ناوگان تاکسیرانی خاطر نشان کرد: در چند ماه گذشته اعلام شد که 150 هزار تاکسی فرسوده در کشور وجود دارد و امروز باید عنوان کنیم که این رقم به 170 هزار دستگاه تاکسی فرسوده رسیده و این نیاز باید از محلی تامین شود که یکی از مجاری تامین نیاز در این بخش استفاده از تولیدات داخلی است که طبعا اولویت اصلی ماست اما مسلما در برخی از بخش ها نیاز به واردات داریم و بایداز ظرفیت های واردات نیز استفاده کرد.

کد خبر 119047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha