لامبورگینی «هوراکان» راهنمای هواپیماها در شهر بولونیا شد! + تصاویر

پرشین خودرو: فرودگاه شهر بولونیا در باند فرودگاه خود از نسخه محور عقب لامبورگینی هوراکان به عنوان خودروی راهنما برای هدایت هواپیماهای موجود در باند استفاده خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در جهان چندین تولید کننده اتومبیل داریم که ماشین‌های اسپرت و سوپراسپرت تولید می‌کنند، ولی محصولاتشان به ندرت در خیابان‌های دنیا دیده می‌شود، البته به جز یک نقطه بر روی کره زمین و آن هم نزدیک روستای سنت آگاتا بولنیزی ایتالیا، واقع در 32 کیلومتری شمال شهر بولونیا است که در آنجا از سال 1963 میلادی تاکنون بخشی از کارخانه خودروسازی لامبورگینی ساخته شده است و روزانه بهترین محصولات لامبورگینی برای گذراندن تست‌های میدانی در خیابان‌های اطراف آن تردد می‌کنند.

 



معمولا وقتی کارخانجات تولیدی مختلف مثل مواد غذایی، مواد پلاستیکی و... در نزدیکی یک شهر قرار داشته باشند، عمده مصارف آن شهر هم از سوی همین کارخانجات تولیدی تامین خواهد شد. حال به تبعیت از این موضوع، فرودگاه شهر بولونیا هم بجای استفاده از خودروهای کوچک و استاندارد برای اینکه هواپیماهای روی باند راهشان را پیدا کنند، یک کار منحصربه فرد انجام داده و ششمین خودروی لامبورگینی هوراکان محور عقب محرک را در باند فرودگاه خود به خدمت گرفته است که همانند خودروهای سوپراسپرت و گران قیمت ناوگان پلیس شهر دبی، بازتاب‌های گسترده‌ای در رسانه‌های خودرویی داشته است.

 



این خودرو نسخه LP-580 2 بوده و در سینه خود یک موتور 5.2 لیتری ده سیلندر تنفس طبیعی دارد که خروجی قدرت آن به حداکثر 580 اسب بخار و همچنین میزان خروجی گشتاور آن هم به مرز 540 نیوتن متر خواهد رسید که با دریافت این نیرو توسط یک جعبه دنده 7 سرعته دوکلاچه و ارسال آن تنها به چرخ های عقب، می توان به حداقل شتاب صفر تا صد 3.4 ثانیه دست پیدا کرد.

 



در آخر ناگفته نماند که شهر بولونیا علاوه بر داشتن کارخانه لامبورگینی، دیگر صنایع اصلی تولید همچون ماشین‌های کشاورزی، فولاد، فراورده‌های غذایی، مواد شیمیایی و همچنین وسایل نقلیه موتوری از جمله شرکت‌های مازراتی و دوکاتی را در خود جای داده و یا در جوار این شهر ساخته شده‌اند که اعتبار ویژه‌ای به این شهر بخشیده‌اند.

کد خبر 119063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha