کد خبر 119076
۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴
ترکیه از بوئینگ درخواست خسارت کرد

پرشین خودرو: مدیرعامل ترکیش ایرلاینز، یکی از بزرگترین مشتریان بوئینگ گفت این شرکت انتظار دارد بوئینگ خساراتی را که زمین گیر شدن مکس۷۳۷ به بار آورده، جبران کند.

به گزارش پرشین خودرو، ترکیش ایرلاینز، یکی از بزرگترین مشتریان بوئینگ آماده می شود تا پرونده ای علیه شرکت بزرگ آمریکایی بوئینگ باز کند. این شرکت مجبور شد با توجه به مشکلات به وجود آمده برای هواپیمای مکس 737، استراتژی عملیاتی خود را دوباره مورد ارزیابی قرار دهد.

این شرکت هواپیمایی ترکیه قصد دارد از این هواپیما سازی به خاطر بی ثباتی و عدم ارائه یک بیانیه مناسب در مورد این شرایط شکایت کند.

 

بوئینگ


هواپیماهای سری مکس 737 از ماه مارس پس از دو سقوط مرگبار در اندونزی و اتیوپی زمین‌گیر شده اند.


ترکیش ایرلاینز 24 هواپیمای بوئینگ مکس 737 دارد ولی به خاطر زمینگیر شدنشان نمی تواند از آنها استفاده کند. این شرکت در حال حاضر منتظر تحویل 75 هواپیمای مکس است.

این شرکت اعلام کرد زمین گیر شدن این هواپیما و عدم توانایی آن برای استفاده از 24 هواپیمایی که در حال حاضر در ناوگان دارد، بر قیمت بلیط هواپیما و تعداد پروازهای داخلی تاثیر گذاشته است.

تعداد صندلی هایی که این خط هوایی در سال جاری میلادی ارائه داده 6.7 درصد کمتر از سال گذشته بوده است. افزایش تقاضا برای سفرهای هوایی قیمت بلیط را هم به طرز قابل توجهی نسبت به 2018 بالا برده است.

مدیرعامل ترکیش ایرلاینز در ماه می گفت این شرکت انتظار دارد بوئینگ خساراتی را که زمین گیر شدن مکس737 به بار آورده، جبران کند.

بوئینگ اعلام کرده تولید مکس 737 را از ماه ژانویه متوقف میکند. این بزرگترین توقف در خط مونتاژ این هواپیما سازی آمریکایی در 20 سال گذشته است. این تصمیم پس از آن گرفته شد که اداره فدرال هوانوردی آمریکا بازگشت مکس 737 را به آسمان قبل از 2020 تایید نکرد.

منبع: تسنیم

کد خبر 119076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha