کد خبر 119078
۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
فرودگاه جدید اهواز موقعیت استراتژیک دارد

پرشین خودرو: مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان گفت: با تکمیل فرودگاه جدید اهواز و پوشش مناسب برج مراقبت در منطقه جنوب غرب کشور، این فرودگاه از نظر پوشش فضای کشور بسیار استراتژیک خواهد بود.

به گزارش پرشین خودرو، محمدرضا رضایی، در تشریح آخرین وضعیت فرودگاه‌های استان خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر در استان خوزستان 2 فرودگاه آبادان و اهواز، زیرمجموعه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه فرودگاه آبادان از فرودگاه اهواز مستقل شده است، گفت: این فرودگاه به روز شده است و به صورت مستقل زیرنظر شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران فعالیت می‌کند.


مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان با اشاره به اینکه همه فرودگاه‌های استان خوزستان تقریباً مستقل شده است، افزود: فرودگاه آبادان همان‌طور که عنوان شد به صورت مستقل به عنوان زیرمجموعه ستاد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران فعالیت می‌کنند، فرودگاه دزفول را تحویل عقاب عسلویه دادیم، فرودگاه ماهشهر ‌به نفت ماهشهر تحویل شد، فرودگاه مسجد سلیمان را به نفت مسجد سلیمان و فرودگاه امیدیه را به نفت امیدیه تحویل دادیم.


رضایی اظهار داشت: در آینده این فرودگاه‌هایی که از آن نام بردیم تقریباً جمع خواهد شد؛ البته این فرودگاه‌ها جزو 54 فرودگاه کشور به عنوان زیرمجموعه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیست و فقط فرودگاه آبادان زیرمجموعه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران است و بقیه فرودگاه‌های خوزستان، در واقع اختصاصی هستند.

 

فرودگاه



* فرودگاه جدید اهواز برای کشور استراتژیک ‌خواهد بود

مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان همچنین درباره فرودگاه جدید اهواز، اظهار کرد: فرودگاه جدید اهواز، فرودگاهی بزرگ در جنوب‌غرب کشور خواهد شد، با توجه به راداری که ما نگهداری می‌کنیم فرودگاه اهواز در جنوب‌غرب کشور به عنوان یک فرودگاه استراتژیک خواهد شد، ما رادار جنوب‌غرب کشور را داریم و فرودگاه اهواز جنوب‌غرب کشور را از نظر مباحث مربوط به روت پروازی و برج مراقبت پوشش می‌دهد.

وی گفت: از سوی دیگر فرودگاه شهید دستغیب شیراز، بخش شرق را سرویس‌دهی می‌کند؛ فرودگاه‌های شیراز و اهواز پس از فرودگاه‌های مهر‌آباد و شهید هاشمی‌نژاد مشهد در رتبه‌های سوم و چهارم قرار دارند، هر از گاهی فرودگاه شیراز رتبه سوم کشوری را در ماه بسته به تعداد جابه‌جایی مسافر‌ اخذ می‌کند و هر از گاهی فرودگاه اهواز، این رتبه را کسب می‌کند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان ادامه داد: فرودگاه شیراز یک فرودگاه بین‌المللی است و مرکزیت شرکت هواپیمایی آسمان هم آنجا است و جزو فرودگاه‌های پرترافیک کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: ‌دو فرودگاه شیراز و اهواز همیشه در رتبه‌های سوم و چهارم پس از فرودگاه‌های مهر‌آباد و مشهد قرار دارند،‌ فرودگاه‌های مهر‌آباد و مشهد جزو پرترافیک‌ترین فرودگاه‌ها هستند و به هر حال همه فرودگاه‌ها به این دو فرودگاه پرواز برقرار می‌کنند، اگر به عنوان مثال فرودگاه اهواز 20 پرواز به فرودگاه تهران برقرار کند در واقع 20 پرواز به فرودگاه مهر‌آباد اضافه شده است و به همین ترتیب دیگر فرودگاه‌های کشور نیز موجب افزایش آمار فرودگاه مهر‌آباد می‌شوند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان بیان کرد: با احداث فرودگاه جدید اهواز ‌در کنار فرودگاه شهید دستغیب شیراز، سرویس‌دهی به فضای کشور در شرق و جنوب‌غرب کشور، بسیار مناسب و دقیق‌تر خواهد بود.‌

منبع: فارس

کد خبر 119078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha