کد خبر 119091
۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
سهم 4 درصدی بنزین از قاچاق سوخت

پرشین خودرو: سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: با توجه به اشتعال‌زا بودن بنزین، قاچاق بنزین بسیار اندک و کم‌تر از 4 درصد است.

به گزارش پرشین خودرو، حمیدرضا دهقانی نیا سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: با توجه به اشتعال زا بودن بنزین، قاچاق بنزین بسیارکم است و قاچاق این سوخت زیر 4 درصد است.

عبدالله هندیانی معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم پیش از این گفته بود آمار قاچاق سوخت ما پیش از این حدود 8 میلیون لیتر در کشور بوده که این آمار خاص بنزین نیست و بنزین درصد بسیار پایینی از قاچاق سوخت را به خود اختصاص می‌دهد.

 

قاچاق سوخت



هندیانی با بیان اینکه طرحی که برای اصلاح قیمت سوخت اجرا شده اثرگذار بر حوزه جلوگیری از قاچاق است، بیان داشت: اما با توجه به اینکه در حوزه قاچاق سوخت اهم موارد مربوط به بنزین نبود به دلیل اصلاح قیمت سوخت تنها در برخی از استان‌ها اثرگذار است اما ما کارت‌های آنجا را کدینگ کرده بودیم.

هندیانی افزود: ما برای جلوگیری از قاچاق سوخت‌های دیگر مثل گازوئیل در حال ایجاد سامانه‌هایی برای اجرای طرح‌های پیمایش و یا کنترل سوخت ماشین آلات آب و کشاورزی هستیم تا جلوی قاچاق سوخت در این حوزه‌ها را بگیریم.

منبع: فارس

کد خبر 119091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha