ورود ۳ فروند هواپیمای امبرائر به ناوگان داخلی

پرشین خودرو: مدیرعامل هواپیمایی کیش‌ایر از ورود ۳ فروند هواپیمای امبرائر به ناوگان این ایرلاین خبر داد و گفت: در دوره‌ای که در هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بودم موضوع استقراض پول برای پرداخت حقوق پرسنل برطرف شد.

به گزارش پرشین خودرو، فرزانه شرفبافی ، اظهار کرد: اواخر مردادماه امسال اولین پرواز هواپیمای ایرباس321 با رجیستر و کروی پرواز هواپیمایی کیش‌ایر با نام "ضامن آهو" از شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) به کیش ــ مشهد ــ مهرآباد انجام شد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون دو فروند هواپیمای کیش‌ایر در دست تعمیرات سنگین قرار دارند که به‌زودی به ناوگان ملحق خواهند شد.


وی با ابراز این‌که "به‌دنبال توسعه ظرفیت ناوگان کیش‌ایر از طریق اجاره هواپیما هستیم"، گفت: کارهای نهایی این برنامه در حال انجام است و از یک کشور آسیایی سه فروند هواپیمای امبرائر برزیلی با کروی پروازی خارجی را اجاره خواهیم کرد.

 

هواپیما


مدیرعامل کیش ایر از امضای تفاهمنامه با شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) برای انجام پرواز مناطق آزاد خبر داد و افزود: اولین پرواز داخلی شهر فرودگاهی را کیش‌ایر انجام داده که آن را ادامه خواهیم داد.

شرفبافی با یادآوری این‌که "12 فروند هواپیمای ملکی در اختیار داریم"، اضافه کرد:‌ ظرفیت ناوگان کیش‌ایر در حال حاضر بیش از 3500 صندلی است.

وی با بیان این‌که "در هواپیمایی کیش‌ایر یک برنامه ارزیابی دارایی‌ها داریم"، متذکر شد:‌ این همان کاری است که در هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام شد و به نتیجه رسید، ضمن این‌که مالیات خاصی را بابت زمینگیری هواپیمای توپولف کیش داریم که در دستور کار قرار دارد و در حال حساب شدن است.

وی اضافه کرد:‌ چگونگی فروش بلیت، قیمت‌گذاری و تعرفه‌گذاری در کیش ایر مورد بازنگری قرار گرفته و قاعده 80 درصد چارتری و 20 درصد مستقیم در حال تبدیل به مسیر 50، 50 است. در حال حاضر سهم فروش بلیت چارتری کیش ایر حدود 70 درصد است که به‌زودی به 50 درصد کاهش خواهد یافت.

مدیرعامل کیش‌ایر در پاسخ به این پرسش که "در دوره‌ای برای تأمین حقوق پرسنل، ایران ایر استقراض می‌کرد، آیا در دوره شما این مشکل حل شد؟"، گفت: مشکل استقراض برای تأمین حقوق پرسنل را در ایران ایر حل کردم.

منبع: تسنیم

کد خبر 119102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha