1درصد از درآمد حمل‌و‌نقل به اورژانس اختصاص یابد

پرشین خودرو: رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: خواهان دریافت یک درصد از هزینه بلیت حمل و نقل قطار و ‌هواپیما و یک درصد عوارض بزرگراه‌ها هستیم که متاسفانه هنوز اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

به گزارش پرشین خودرو، پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه موتورلانس‌ها نقس بسزایی در زمینه صرفه جویی زمان رسیدن اورژانس بر بالین بیمار داشته است گفت: با راه‌اندازی این سیستم زمان رسیدن بر بالین بیمار به ۱۰ دقیقه رسیده است، این زمان در آمبولانس ها به طور میانگین ۱۴ دقیقه است.


وی تصریح کرد: اپراتورهای اورژانس بر اساس آموزش‌ها، شرایط بیمار، وضعیت ترافیکی و موقعیت جغرافیایی، تشخیص اعزام آمبولانس یا موتورلانس را انجام داده و سپس پرسنل به محل اعزام می‌شوند.

 

اورژانس


کولیوند در خصوص برنامه‌های آتی سازمان اورژانس کشور گفت: به زودی موقعیت جغرافیایی تماس گیرنده با راه‌اندازی سیستم موقعیت یاب مشخص می‌شود که این سیستم زمان رسیدن به محل حادثه را کاهش می‌دهد.

رئیس سازمان اورژانس کشور در پاسخ به پرسشی درباره بودجه سال ۹۹ گفت: انتظارات ما در بحث افزایش بودجه هنوز برآورده نشده؛ به طور مثال خواهان دریافت یک درصد از هزینه بلیط حمل و نقل قطار و ‌هواپیما و یک درصد عوارض بزرگراه ها هستیم که متاسفانه هنوز اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه مشکلات مالی مانع از پیشرفت سازمان اورژانس نخواهد شد از اضافه شدن هزار دستگاه آمبولانس در آینده‌ای نزدیک به ناوگان درمانی کشور خبر داد.

کولیوند درباره میزان افزایش مأموریت‌های سازمان اورژانس با توجه به افزایش آلودگی هوا گفت: آلودگی هوا ۲۰ تا ۲۵ درصد ماموریت های اورژانس را افزایش داده که بیشترین مراجعه‌کنندگان افراد مبتلا به ناراحتی‌های قلبی و تنفسی هستند.

منبع: فارس

کد خبر 119146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha