انتقال ‌فرودگاه‌های نفت به وزارت راه‌و‌شهرسازی

پرشین خودرو: مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: قرار است طی پروسه‌ای فرودگاه‌های نفت به وزارت راه و شهرسازی منتقل شود و ما هم (شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران) مسؤول راهبری و بهره‌برداری از آن ‌شویم.

به گزارش پرشین خودرو، ‌‌سیاوش امیرمکری، اظهار داشت: قرار است طی پروسه‌ای فرودگاه‌های نفت به وزارت راه و شهرسازی منتقل شود و ما هم (شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران) مسئول راهبری و بهره‌برداری از آن ‌شویم.


مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اضافه کرد: این مورد طی توافق وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت خواهد بود.


وی بیان کرد: این واگذاری‌ها به صورت کامل خواهد بود و البته در قالب طرح، مطرح شده است.

 

سیاوش امیرمکری



* تأمین اراضی فرودگاه جدید اهواز

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران‌ درباره فرودگاه جدید اهواز بیان کرد‌: فرودگاه جدید اهواز به دلیل نیاز استان خوزستان به فرودگاه و ظرفیت‌های توسعه فرودگاهی، قرار است در مکانی دیگر ایجاد شود، اما در حال حاضر تا زمانی که فرودگاه جدید اهواز احداث می‌شود، فرودگاه فعلی اهواز و فرودگاه آبادان به عنوان فرودگاه مالکیتی ما، به کار خود ادامه می‌دهند و به مسافران سرویس‌دهی می‌کنند.

امیرمکری در تشریح پیشرفت پروژه فرودگاه جدید اهواز بیان کرد: اراضی فرودگاه جدید اهواز و حد و حدود آن تعیین شده است، همچنین دیوارکشی نیز در دست اقدام است، اما چون این پروژه‌ بسیار بزرگ است، باید حتماً مباحث سرمایه‌گذاری در این پروژه دنبال شود و سرمایه‌گذار را برای ایجاد فرودگاه جدید، داشته باشیم.



* پیش‌بینی ساخت فرودگاه جدید اهواز با سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی

وی در پاسخ به این سؤال که آیا ساخت فرودگاه جدید اهواز به صورت مشارکتی خواهد بود،‌گفت: تلاش ما این است که بتوان در ساخت فرودگاه جدید اهواز از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داخلی و یا حتی خارجی، استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اضافه کرد: ایده این پروژه در حال آماده‌سازی است و پس از صحبت با سرمایه‌گذاران اجرا خواهد شد.

امیرمکری با تأکید بر اینکه قرار نیست هیچ فرودگاهی جمع شود، اضافه کرد: در بحث هیچ یک از فرودگاه‌ها تعطیلی نداریم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: فرودگاه‌های دیگر استان خوزستان هم بر اساس سیاست‌های مالکان خود، به کار خود ادامه می‌دهند و این به ما ارتباطی ندارد که بگوییم تعطیل می‌شود یا نمی‌شود.

منبع: فارس

کد خبر 119154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha