طرح ترافیک بازدارندگی ندارد، باید بازنگری شود

پرشین خودرو: عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران گفت: در شرایط فعلی اجرای طرح کنونی ترافیک به اندازه کافی بازدارنده نیست و به همین دلیل باید آن را اصلاح و بازنگری کرد.

به گزارش پرشین خودرو، سید آرش حسینی میلانی، درباره تأثیر هفت درصدی اجرای طرح ترافیک در کاهش آلودگی هوا گفت: هدف اصلی در اجرای طرح کاهش آلودگی هوا در گام اول، مدیریت تردد خودروهای سواری در منطقه اجرای طرح بوده است. برای بررسی تأثیر اجرای این طرح بر کاهش آلودگی هوا بهتر است بر اساس داده‌‌های اندازه گیری شده و با مدلسازی منطقه‌ای تغییرات غلظت آلاینده‌ها مورد بررسی قرار گیرد.


وی با بیان اینکه مطالعات انجام شده درباره اثرسنجی اجرای طرح ترافیک که در تابستان انجام شده کاهش سطح ترافیک در معابری که این طرح اجرا شده را نشان می‌دهد، اظهار داشت: کاهش ترافیک و الزام خودروها به دریافت معاینه فنی در کاهش تولید آلایندگی‌های مرتبط با خودروها و همچنین کاهش غلظت معلق کمتر از 2.5 میکرون در محدوده طرح کاهش موثر بوده است.

 

آلودگی هوا


این عضو شورای شهر با بیان اینکه آلودگی تهران فقط ناشی از تولید آلایندگی از سوی خودروها نیست، تصریح کرد: عوامل مختلفی در ایجاد آلودگی هوا تهران موثر هستند که مطالعات انجام شده در سیاهه جدید انتشار، سهم هر یک از آنها را مشخص کرده است. بنابراین اینکه همه بار سنگین مبارزه با آلودگی هوا را از اجرای طرح ترافیک انتظار داشته باشیم، منطقی نیست.

حسینی میلانی ادامه داد: اعدادی هم که اعلام شده‌اند، مربوط به فصل تابستان بوده و هنوز تأثیرات اجرای طرح کاهش در فصل پاییز مشخص نشده است بنابراین باید منتظر باشیم تا نتایج ارزشیابی سه ماهه پاییز مشخص شود اما به طور کلی عامل اصلی در کاهش آلودگی هوا، شناسایی منابع اصلی آلاینده‌ و مقابله با آنها است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از موارد مهم در زمینه تولید آلاینده‌ها، مربوط به خودروهای دیزلی است که انواع و اقسام مختلفی دارند، تصریح کرد: یکی از اقداماتی که باید انجام شود، ممانعت از ورود و فعالیت خودروهای دیزلی در سطح شهر است چراکه یکی از مهمترین منابع تولیدکننده آلاینده‌های گازی و ذرات معلق هستند.

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران افزود: طرح ترافیک یکی از بخش‌های مهم طرح کنترل کاهش آلودگی هوا در همه جهان است و در آن شکی نیست اما سطح انتظارات‌مان را از آن باید منطقی کنیم.

حسینی میلانی با تاکید بر ضرورت افزایش بازدارندگی طرح ترافیک خاطرنشان کرد: به عقیده من، در شرایط فعلی اجرای طرح کنونی ترافیک به اندازه کافی بازدارنده نیست. به همین دلیل باید آن را اصلاح و بازنگری کرد، در واقع باید بازدارندگی آن را افزایش داد.

منبع: تسنیم

کد خبر 119192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha