38 محصول ایران خودرو به استاندارد آلایندگی یورو5 تجهیز می شود

پرشین خودرو: مدیرعامل ایران خودرو در مراسم تولید انبوه محصولات ایران خودرو با موتور یورو ۵ گفت: تلاش می کنیم تا پایان سال جاری 38 محصول تولید شده در ایران خودرو را با استاندارد آلایندگی یورو5 به بازار عرضه کنیم.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، فرشاد مقیمی با بیان این مطلب، افزود: کار ارتقاء استاندارد آلایندگی موتورهای تولید شده در ایران خودرو از دهه 80 در دستور کار این شرکت بوده است که خوشبختانه توانستیم به دانش تولید موتورهای یورو5 در شرایط سخت تحریم ها، دست پیدا کنیم.

مقیمی گفت: ساخت محصولاتی که توان دریافت استانداردهای روز دنیا را داشته باشد از مهمتریم وظایف هر خودروسازی است اما تحریم ها تا به امروز مانع از روی دادن این مهم شده بود.
 

مدیرعامل ایران خودرو در تشریح پروسه دستیابی به دانش موتورهای یورو5، گفت: 3 ماه پیش با دعوت از یکی از سازندگان، درخواست ساخت و تولید موتورهای یورو5 را مطرح کردیم و با تمرکز روی این موضوع، امروز شاهد رونمایی از محصولات این شرکت با موتور یورو5 هستیم.
 

گزارش تصویری تولید موتورهای یورو5 را می توانید اینجا تماشا کنید.

مقیمی با اعلام اینکه از 15 دی ماه تولید انبوه موتورهای یورو5 در ایران خودرو آغاز می شود، افزود: ایران خودرو موفق به دریافت استانداردها و تاییدیه های مربوط به موتور ملی نیز شده است که از ماه های آینده تولید این موتورها را آغاز خواهیم کرد.

 

ایران خودرو



وی گفت: با توجه به الزامات قانونی که از سال 99 در تمام خودروها اعمال می شود، تلاش کردیم تا پیش از موعد به دانش و توان این استانداردها دست پیدا کنیم که خوشبختانه تولید محصولات با استاندارد یورو5 نشان می دهد که در امر موفق بوده ایم.

مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به اینکه 500 خودرو با استاندارد یورو5 تا کنون تولید شده است، تاکید کرد: تا پایان سال ۵ هزار خودرو با استاندارد یورو ۵ به تولید خواهد رسید.

مقیمی ارتقا استاندارد آلایندگی خودروهای ایران خودرو را در قیمت تمام شده محصولات بی تاثیر دانست و خاطرنشان کرد: با وجود سرمایه گذاری 10 میلیون یورویی ایران خودرو در دستیابی به دانش سخت افزاری و نرم افزاری استاندارد آلایندگی یورو5، به طور قطع افزایش قیمت ناشی از این مهم را در محصولات ایران خودرو نخواهیم داشت.

 

کد خبر 119194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha