افزایش جریمه ورود به محدوده‌ ترافیکی قانونی نیست

پرشین خودرو: در حالی از امروز جریمه ورود به محدوده‌های ممنوع از ۲۰ به ۹۰هزار تومان افزایش یافته است که رئیس کمیسیون عمران و حمل‌و نقل شورای شهر تهران این اقدام را غیرقانونی می‌داند.

به گزارش پرشین خودرو، با افزایش آلایندگی‌ها در کلان‌شهرها، دولت تصمیمات جدیدی برای کاهش تردد خودروهای شخصی به محدوده‌های ممنوع ترافیکی در نظر گرفته است، بر همین اساس پوریا محمدیان مدیرکل حمل‌ونقل وزارت کشور شب گذشته در برنامه "تیتر امشب" گفت: در برخورد با متخلفانی که وارد محدوده‌های ترافیکی می‌شوند، پیش از این دو کد جریمه وجود داشت که در جدول تخلفات راهور معادل 20 هزار تومان بود.


وی تصریح کرد: کنار این کد هم ظرفیتی به‌نام ماده 18 قانون رسیدگی به تخلفات بود که اگر محدوده‌هایی به‌پیشنهاد پلیس راهور، سازمان حفاظت محیط زیست و شهرداری‌ها در شورای هماهنگی ترافیک استان‌ها یا در شورای ترافیک تهران مصوب شود، به‌منزله ورود به محدوده ممنوعه بوده و جریمه این تخلف 90 هزار تومان همراه با نمره منفی است.


محمدیان عنوان کرد: این افزایش به‌همراه مصوبات جلسه وزیر کشور، شامل تسریع در نوسازی و تقویت ناوگان حمل‌ونقل، تشدید برخورد با خودرو‌های متخلف، آلاینده و اسقاطی، برخورد با صنایع آلاینده، دوگانه‌سوز کردن ناوگان عمومی؛ امشب به استانداران ابلاغ می‌شود.

 

جریمه ورود به طرح


محمدیان با بیان اینکه اعمال این جریمه‌ها ابزار مناسب بازدارندگی است، اظهار امیدواری کرد این اقدامات باعث کاهش تخلفات شود.

محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران در واکنش به اظهار نظر محمدیان مدیرکل حمل‌ونقل وزارت کشور مبنی بر افزایش رقم جریمه به 90 هزار تومان گفت: با توجه به پیگیری‌هایی که بنده داشتم این اظهار نظر تنها یک پیشنهاد بوده است.

وی تصریح کرد: پیشنهاد اشاره‌شده نه در مجموعه پلیس، نه در شورای ترافیک تهران و نه در شورای شهر تهران و شهرداری مطرح نشده است و باید به این نکته اشاره کنم افزایش جریمه به رقم 90 هزار تومان برای ورود به محدوده‌های ترافیکی در حال حاضر قانونی نیست و اگر قرار است این رقم دریافت شود باید مجوز لازم را از شورای ترافیک اخذ کند.

علیخانی در پایان گفت: اخذ جریمه 90هزارتومانی به محدوده‌های ممنوع ترافیکی قانونی صرفاً یک پیشنهاد است و پلیس هم تا این لحظه بنای برای اخذ این رقم را ندارد.

منبع: تسنیم

کد خبر 119206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha