تصویب حد اعتباری ۷هزار میلیارد تومانی برای خودروسازان

پرشین خودرو: یک منبع آگاه اعلام کرد: اعضای شورای پول و اعتبار افزایش حد اعتباری ۷ هزار میلیارد تومانی به خودروسازان را مصوب کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو ، در آخرین جلسه شورای پول و اعتبار پس از بررسی پیشنهاد حد اعتباری 10 هزار میلیارد تومانی به خودروسازان ، این رقم با کمی بیش از 7 هزار میلیارد تومان مورد تایید اعضای شورای پول و اعتبار قرار گرفته است.


بر اساس شنیده ها در این جلسه ، شورای پول و اعتبار موضوع حد اعتبار 10 هزار میلیارد تومانی به خودروسازان را مطرح و پس از مخالفت برخی اعضاء ، شورای پول و اعتبار با پرداخت حدود 7 هزار میلیارد تومان به خودروسازان موافقت کرده است.

 

خودروسازان


این گزارش می افزاید : این مصوبه در راستای جلسه هفته گذشته مجلس با وزیر صمت مبنی بر تامین حد اعتباری 10 هزار میلیارد تومانی به دو خودروسازی کشور تشکیل گردید که به منظور تصویب به شورای پول و اعتبار ارائه و در آخرین جلسه شورای پول واعتبار ، اعضای شورای با پرداخت رقمی زیر 10 هزار میلیارد تومان به خودروسازان را مصوب کردند انی در حالی است که تاکنون جزئیاتی از مصوبه اعتبار تخصیصی به خودروسازان اعلام و ابلاغ نشده است.


به گفته این منبع آگاه ، در این جلسه برخی اعضای شورای پول و اعتبار از جمله بانک مرکزی با اختصاص این اعتبار به خودروسازان مخالفت کردند و سایر اعضای شورای پول و اعتبار نیز همچون وزارت اقتصاد و برخی نمایندگان مجلس نیز در خصوص اعتبار تخصیصی مواردی را مطرح کردند و در نهایت شورای پول و اعتبار با رقمی کمتر از پیشنهاد دولت و مجلس موافقت نموده است.


گفته می شود در مصوبه شورای پول و اعتبار حد اعتباری به شرکت سایپا حدود 500 هزار میلیارد تومان کمتر از ایران خودرو است بنابراین با رقمی تخصیصی حدود 7 هزار میلیارد تومان ، کمی بیش از 3 هزار میلیارد میلیارد تومان به سایپا و حدود 4 هزار میلیارد تومان به ایران خودرو اختصاص خواهد یافت.


همچنین شنیده ها حاکی است شورای پول و اعتبار در مصوبه اعتبار تخصیصی به خودروسازان شروطی را از جمله پرداخت دو مرحله ای تسهیلات را قرار داده است.

کد خبر 119230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha