احداث تراموا در شیراز دهه فجر آغاز می‌شود

پرشین خودرو: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به پیش‌بینی سه مسیر برای احداث تراموا در این کلانشهر، ابراز امیدواری کرد که عملیات اجرایی خط یک این مُد حملی و نقلی دهه فجر امسال آغاز شود.

به گزارش پرشین خودرو، مجتبی زوربخش پنجشنبه 5 دیماه در یک کنفرانس خبری گفت: یکی از مسیرهای اصلی مطالعه شده تراموا، حد فاصل میدان شاهزاده قاسم تا ابتدای خیابان نفت خواهد بود که در مسیر از مقابل حرم مطهر احمدبن موسی(ع)، چهارراه پیروزی، میدان شهدا، دروازه اصفهان و چهارراه حافظیه عبور می‌کند.

او خاطرنشان کرد: براساس پیش بینی‌ها، تراموا قرار است در ادامه مسیر یک به سمت آرامگاه سعدی و شهرک سعدیه تداوم داشته باشد.

زوربخش ادامه داد: یکی از مسیرهای پیش بینی شده برای تراموا، اتصال میدان شاهزاده قاسم به پایانه استقلال به عنوان مرکز تداخل چند مُد حمل و نقلی و همچنین ایجاد مسیری به سمت میانرود و ورزشگاه پارس است.


او همچنین در خصوص خسارت‌های وقایع هفته پایانی آبان به زیرساخت‌های حمل و نقل و ترافیک در شیراز، ضمن تاکید براینکه برآورد دقیقی هنوز وجود ندارد، گفت: براساس برآوردهای اولیه، 12 میلیارد به زیرساخت‌های مرتبط با مرکز کنترل ترافیک و 11 میلیارد به زیرساخت‌های مرتبط با اداره کل مهندسی و ایمنی خسارت وارد شده است. اما با توجه به تخریب برخی دوربین‌های ترافیکی، حجم خسارات به بیش از 25 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

 

تراموا


زوربخش با بیان اینکه در ناآرامی‌های شیراز، به زیرساخت‌های ترافیکی 59 تقاطع از 60 تقاطع در این کلانشهر، آسیب‌هایی از یک تا 100 درصد وارد شده بود، گفت: خسارت وارده به چراغ‌های راهنمایی بالغ بر 1.5 میلیارد تومان بود؛ البته این تجهیزات یکماه قبل از وقوع حوادث، با اعتباری بالغ بر 600 میلیون تومان، نوسازی و بهسازی شده بود.

معاون شهرداری شیراز همچنین در خصوص اجرای طرح دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی، گفت: اینکه در تهران این طرح موفق نبوده است را کاملا رد می‌کنم زیرا هنوز مذاکرات در آن کلانشهر ادامه دارد و تلاش برای تبدیل نوع قرارداد مبادله شده بین شرکت ارائه دهنده خدمات و شهرداری تهران در حال انجام است.

زوربخش با بیان اینکه شرکت مجری طرح، با شهرداری تهران یک تفاهمنامه داشته اما با شهرداری شیراز قرارداد دارد، گفت: براساس قرارداد منعقد شده، بخشی از هزینه‌های این مُد شامل قسمت اعظمی از ودیعه گذاری را شهرداری متقبل شده است.

معاون شهرداری شیراز، قیمت تعیین شده 3 هزار تومانی برای هر ساعت استفاده از این مُد حمل و نقلی را مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز دانست و گفت: این عدد قابل کاهش نخواهد بود.

زوربخش سوبسید پرداختی شهرداری شیراز در این طرح را بالغ بر 10 میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: در شیراز شهروندان به جای آنکه بیش از 180 هزار تومان به عنوان ودیعه بسپارند، تنها 20 هزار تومان پرداخت می‌کنند.

معاون شهرداری شیراز ابراز امیدواری کرد که در آینده دوچرخه و اسکوترهای برقی نیز به مُدهای حمل و نقل درونشهری شیراز اضافه شده و این امر منجر به کاهش ترافیک و تداوم پاکیزگی هوای این شهر و دستیابی به هدف اصلی یعنی شیراز شهر انسان محور، شود.

زوربخش با بیان اینکه استقبال از طرح دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی در شیراز خوب ارزیابی شده است، گفت: این طرح از 28 آذرماه در شیراز آغاز به کار کرده و تا پایان روز چهارم دیماه، تعداد 12 هزار نفر ثبت نام کرده و 4 هزار و 700 سفر نیز با دوچرخه انجام شده است.

کد خبر 119235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha