خودروی ملی «ترکیه» رونمایی شد + ویدئو

پرشین خودرو: ترکیه که پیش از این به عنوان کشوری مطرح در قطعه سازی و البته مونتاژ خودروهای خودروسازان بزرگ مثل فولکس واگن و تویوتا شناخته می شد، از خودروی ملی خود با حضور رئیس جمهوری این کشور رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، چند سالی می شود که اخباری از تلاش ترکیه برای ساخت خودروی ملی در فضای رسانه ای صنعت خودرو شنیده می شد.
 

این اخبار اما امروز رنگ واقعیت گرفت و رجب طیب اردوغان خودروی ملی ترکیه را رونمایی کرد.

 

 

خودروی ملی ترکیه



طی روزهای گذشته کار گروه ویژه اتومبیل ترکیه موسوم به (TOGG) هر روز ساعت 14 و 30 دقیقه به وقت ترکیه عکس های جدیدی از خودروی ملی ترکیه را در اینستاگرام به اشتراک می گذاشت.

انتشار این تصاویر از چراغ های خودرو آغاز شد و سپس آینه ها و سپرهای خودروی ملی ترکیه به اشتراک گذاشته شد تا ساعتی پیش که رجب طیب اردوغان به صورت رسمی این خودرو را رونمایی کرد.

 

خودروی ملی ترکیه



خودروی ملی ترکیه در سگمنت اس یو وی (شاسی بلند) و 100 درصد برقی ساخته شده است که به صورت مستمر از طریق اتصال به اینترنت 4جی و 5 جی به روزسانی هایی را دریافت خواهد کرد.

تا لحظه نگارش گزارش، اطلاعات فنی خاصی از این خودروی برقی منتشر نشده است جز اینکه برد خودرو با هر بار شارژ بیش از 300 و 500 کیلومتر در نسخه های مختلف خواهد بود.

 

خودروی ملی ترکیه



برخی رسانه های ترک زبان سرعت صفر تا 100 این خودرو در نسخه 200 اسب بخاری را زیر 7.6 ثانیه و نسخه 400 اسب بخار را زیر 4.8 ثانیه اعلام کرده اند.

عرضه خودروی ملی ترکیه به بازار، بنا بر اعلام رسانه های این کشور از سال 2020 آغاز خواهد شد.

در این کلیپ کوتاه می توانید بخشی از مراسم رونمایی این خودرو توسط اردوغان را مشاهده کنید.



 

کد خبر 119244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha