کد خبر 119278
۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸
قانون هوای پاک به درستی اجرا نمی‌شود

پرشین خودرو: یک عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس با بیان اینکه «بیشتر از یک سال برای تصویب قانون هوای پاک وقت گذاشتیم » گفت: به طور قطع می‌توان گفت که قانون هوای پاک در بعضی موارد اجرایی نشده است. اگر این قانون تمام و کمال اجرا شود، بخش زیادی از آلودگی‌ها کم خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو، عبدالله حاتمیان با توجه به آلودگی شدید هوا در کلانشهرها و شهرهای پرجمعیت و صنعتی در مورد قانون هوای پاک گفت: با وجود اینکه چندین و چند ماه از تصویب قانون هوای پاک می‌گذرد ولی بعضی از ماده‌های این قانون مثل استانداردهای ساخت و تولید وسایل نقلیه اعم از فیلترها و کاتالیست‌های گوناگون را به خاطر دارم. یکی دیگر از ماده‌های این قانون، درصدی از تولید را به موتورهای برقی اختصاص می‌دهد. در این قانون، برای بعضی کارخانه‌ها هم سقف آلایندگی تعیین کرده‌ایم.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب، طبیعی و محیط زیست قانون هوای پاک، یک قانون تخصصی دانست و گفت: مجلس برای نوشتن این قانون انرژی زیادی صرف کرده است. این قانون به دولت و سرمایه‌گذارها فشار و محدودیت مثبت وارد می‌کند. اگر این قانون تمام و کمال اجرا شود، بخش زیادی از آلودگی‌ها کم خواهد شد.

 

قانون هوای پاک


نماینده مردم درگز در مجلس با بیان اینکه «قانون هوای پاک در بعضی مواقع قطعا اجرا نشده است» اظهار کرد: دیوان محاسبات گزارش‌هایی در مورد اجرا نشدن قانون هوای پاک به مجلس فرستاده است. البته باید پذیرفت که دولت ایران در شرایط تحریمی سختی به سر می‌برد. ما ۳۱ هزار میلیارد تومان به مال‌باختگان داده‌ایم. سیل و زلزله و دیگر مخاطرات طبیعی هم مشکلات جدی مالی برای کیف پول دولت ایجاد کرده است. البته هیچ کدام از این اتفاقات توجیهی برای عدم اجرای قانون هوای پاک نیست. قانون هوای پاک مطمئنا رها نخواهد شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 119278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha