کاهش سهمیه بنزین با استفاده نادرست از کارت سوخت

پرشین خودرو: استفاده از کارت سوخت راه‌ و روش خود را دارد که اگر به‌درستی اجرا نشود، ممکن است صاحب کارت را دچار خسارت کند؛ به همین دلیل بارها توصیه شده تا شهروندان نسبت به استفاده درست این کارت هوشیار باشند.

به گزارش پرشین خودرو، ممکن است برای شما اتفاق افتاده باشد که هنگام سوخت‌گیری یک یا دو لیتر از سهمیه کارت سوخت شما کاسته شود که علت این امر طبق گفته‌های فاطمه کاهی - سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی - تنها استفاده نادرست از کارت سوخت است.

وی با تاکید بر این‌که لازم است تمام مالکان خودرو نسبت به استفاده دقیق از کارت سوخت هوشیار باشند، گفت: میزان کاهش بسته به پیمایشی که توسط دستگاه صورت می‌گیرد، متفاوت است اما ممکن است گاهی به علت استفاده نادرست از کارت یک یا دو لیتر میزان سهمیه کاهش یابد.

 

کارت سوخت


سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی با بیان این‌که علت این مساله این است که وسط عملیات سوخت‌گیری کارت خارج می‌شود، اظهار کرد: به محض این‌که سوخت‌گیری انجام و نازل سر جایش قرار گرفت، قطع‌کن نازل فعال می‌شود و پیام "لطفا کارت خود را بردارید" روی صفحه مانیتور ظاهر می‌شود که اگر فرد در این زمان کارت خود را خارج کند، هیچ مشکلی به وجود نمی آید.


کاهی با بیان این‌که این فرایند نیز همچون عملیات بانکی است که اگر فرد وسط عملیات کارت خود را خارج کند، عملیات با موفقیت انجام نمی‌شود، تصریح کرد: توصیه ما این است که حتما پس از ظاهر شدن عبارت "لطفا کارت خود را بردارید"، به خروج کارت خود اقدام کنند چراکه در غیر این صورت، ممکن است یک یا دو لیتر کاهش سهمیه برای فرد اتفاق بیفتد و علت این است که هنوز ارتباط قطع‌کن نازل با سامانه برقرار نشده است.



نحوه صحیح سوخت‌گیری با کارت سوخت در جایگاه‌ها

درباره نحوه صحیح سوخت‌گیری تاکید شده که ابتدا کارت سوخت را داخل کارتخوان قرار دهید، سپس رمـز چهار رقمی آن را وارد کنید، نازل را برداشته و سوخت‌گیری را آغاز کنید،‌ بعد از اتمام سوخت‌گیری، نازل را به‌درستی سر جای خود قرار داده و پس از مشاهده پیام «کارت را بردارید» کارت سوخت خود را از کارتخوان خارج کنید. متقاضیان توجه کنند که از برداشتن کارت سوخت از کارتخوان قبل از قرار دادن نازل در جای خود، جدا باید خودداری کنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 119313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha