کد خبر 119359
۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱
افتتاح خط متروی هشتگرد، آزمایشی است

پرشین خودرو: رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: افتتاح خط متروی گلشهر - هشتگرد، به صورت آزمایشی است و سیستم سیگنالینگ آن کامل نیست.

به گزارش پرشین خودرو، محسن هاشمی در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به جزئیات جلسه گفت: قرار بر این شد که روزهای سه‌شنبه‌ای که صحن شورا برگزار نمی‌شد، از این هفته صحن برگزار و پرونده باغات در آن مطرح شود و امیدواریم تا پایان سال پرونده‌های تعیین تکلیف باغات به اتمام برسد تا مردم کمتر در انتظار بمانند.

وی با اشاره به گزارش شورایاری‌های منطقه ۱۶ و محله باغ آذری اظهار داشت: شورایار این منطقه در خصوص مشکلات عمده محله و راه‌کارهای حل مشکلات به اعضای شورا گزارش داد. همچنین متمم بودجه سال ۹۸ یک فوریت آن به تصویب رسید.


هاشمی در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص اینکه چرا گزارش شورایاری‌ها در زمانی مطرح می‌شود که صحن به رسمیت نرسیده است، خاطرنشان کرد: گزارش شورایاری‌ها در دستور جلسه صحن نیست و وقتی صحن رسمی می‌شود ارائه می‌شود. از اعضا درخواست کردیم با حضور به موقع کیفیت این گزارشات را افزایش دهند.

 

محسن هاشمی


رئیس شورای شهر تهران در خصوص ناایمن بودن خط متروی گلشهر –هشتگرد گفت: این خط به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیده است. در خصوص کمبود بخش مخابرات، با استفاده از موبایل این کمبود قابل حل است زیرا این خط در روی سطح قرار دارد. همچنین سیستم سیگنالینگ آن کامل نشده است که موضوع حساسی است و باید تکمیل شود بنابراین در حال حاضر تنها دو ساعت از ساعت ۱۱ تا یک خدمات رسانی می‌کند. از شهروندان پول بلیت گرفته نمی‌شود و افتتاح به صورت آزمایشی است.

هاشمی در پاسخ به سوال خبرنگاران که چرا نسبت به افتتاح ناایمن این خط اعتراضی نشده، گفت: هر افتتاح مراحلی دارد. ابتدا خط آماده بهره برداری تست سرد و سپس تست گرم انجام می‌شود و بعد از آن برای احصای مشکلات خطوط، افتتاح آزمایشی داریم. این خط توسط دولت تکمیل شده و بهره برداری آن به شهرداری واگذار شده است. پیش از این زمانی که خط ۵ را در حال ساخت بودیم، توسعه آن تا هشتگرد مطرح بود اما به دلیل کمبود بودجه، اعلام کردم ساخت بخش گلشهر به هشتگرد در اولویت ما نیست. در واقع این پروژه همان پروژه قدیمی است که با تأخیر ۲۵ ساله به اتمام رسیده است و باید بخش‌های سیگنالینگ آن تکمیل شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که بهره‌برداری از این خط، بازی با جان مردم نیست؟ اظهار داشت: این موضوع را باید دولت پاسخگو باشد.

کد خبر 119359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha