کد خبر 119423
۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸
مترو پرند و بهارستان اولویت کاری وزارت راه

پرشین خودرو: معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که امیدواریم سرفاصله قطارهای هشتگرد را در تابستان آینده به هشت دقیقه برسانیم گفت: تا پایان دولت دوازدهم مترو پرند در استان تهران و بهارستان در استان اصفهان را در اولویت کاری خود قرار داده‌ایم و به دنبال اخذ مجوز انتشار ۱۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای این منظور هستیم.

به گزارش پرشین خودرو، حبیب‌اله طاهرخانی اظهار کرد: مترو گلشهر ـ هشتگرد با تلاش شبانه‌روزی به مرحله‌ی افتتاح رسید که اتفاق مهمی برای ۴۰۰ هزار نفر جمعیت غرب استان البرز بود. از سوی دیگر شرکت عمران شهرهای جدید در نظر دارد مجوز لازم را در قانون بودجه سال ۱۳۹۹ اخذ کند تا بتوانیم ۱۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه مترو شهرهای جدید، بخصوص بهارستان به اصفهان و فرودگاه امام (ره) به پرند منتشر کنیم.

وی افزود: قطار برقی اصفهان ـ شهر جدید بهارستان با توجه به این‌که در مرحله روسازی است می‌خواهیم تا پایان دولت دوازدهم به نتیجه برسد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید، اولویت دوم را اجرایی شدن مترو فرودگاه امام (ره) به شهر جدید پرند دانست و گفت: ادامه‌ی خط یک از ایستگاه شاهد به فرودگاه امام (ره) کارایی آنچنانی ندارد؛ زیرا از فرودگاه به پرند ادامه نیافته است. در حال تقسیم کار با شهرداری هستیم و همکاری خوبی بین مجموعه شرکت عمران با شهرداری تهران شکل گرفته است.

 

مترو



کلنگ مترو پردیس امسال زده می‌شود

طاهرخانی هم‌چنین تصریح کرد: عملیات اجرایی مترو پردیس انشاءالله اواخر امسال آغاز می‌شود که حداقل چهار سال زمان می‌برد.



سرفاصله قطارهای هشتگرد را به ۸ دقیقه می‌رسانیم

وی با اشاره به افتتاح مترو هشتگرد در روز ۱۰ دی ماه با حضور رییس‌جمهور گفت: حمل و نقل به شهر جدید هشتگرد تقریبا حاد شده بود. فاصله طولانی هشتگرد از تهران و راهبندان شدید در محدوده پل حصارک و بعد از کردان، ساکنان را با مشکل مواجه کرده بود. هشتگرد ظرفیت جمعیت‌پذیری ۶۰۰ هزار نفر را دارد که هم‌اکنون ۵۵ هزار نفر ساکن آن‌جا هستند. البته جمعیت منطقه غرب استان البرز ۴۰۰ هزار نفر است که مترو هشتگرد می‌تواند به این جمعیت خدمات بدهد و حرکت آنها را از جاده به ریل منتقل کند. در هشتگرد نیز با سهولت دسترسی به تدریج تقاضا برای سکونت افزایش می‌یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که با توجه به حجم بالای مسافر از کرج به تهران و اضافه شدن ایستگاه هشتگرد، ظرفیت مترو جوابگوی مسافران خواهد بود یا خیر؟ اظهار کرد: در مترو تهران ـ کرج یک سری ساعت‌های پیک داریم. صبح‌ها از کرج به تهران و بعداز ظهر از تهران به کرج با افزایش مسافر مواجه می‌شود ولی در ساعات دیگر این‌طور نیست و می‌تواند به راحتی خدمات بدهد. از سوی دیگر کرج و گلشهر تا پیش از این پذیرای مسافران از هشتگرد قدیم، هشتگرد جدید و نظرآباد بود که من‌بعد از ایستگاه هشتگرد استفاده می‌کنند. لذا در کوتاه مدت حجم بالای مسافر را نخواهیم داشت و انشاءالله بتوانیم با افزایش ناوگان به بهره‌برداری بهتری برسیم.

به گفته طاهرخانی، هم‌اکنون شروع کار مترو هشتگرد با محدودیت همراه است اما تلاش می‌کنیم سرفاصله قطارها را در تابستان سال آینده به ۸ تا ۹ دقیقه برسانیم. مترو تهران هم زمانی که شروع به کار کرد در ساعت‌های محدودی خدمات می‌داد که به تدریج با جذب مسافر و ارتقای سیستم، سرویس‌دهی افزایش یافت.

منبع: ایسنا

کد خبر 119423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha